ေကာသလတိုင္း၊ သာလ၀တိကရြာစား ေလာဟိစၥပုဏၰားအိမ္၌ ဆြမ္းစားအၿပီး ေလာဟိစၥအား ဘုရားေဟာေသာတရား
**********************************************
“ေလာဟိစၥ- သင့္မွာ ဘယ္လိုခံယူခ်က္ေတြ ရွိသလဲ” “တရားရတဲ့သူေတြဟာ ကိုယ္ရတဲ့ တရားမေျပာၾကားရ။ ေျပာလ်င္ တရားမရတာပဲ။ ကိုယ္ ရတာေလးျပၿပီး လာဘ္ခ်ဴတာဟာ တရားမရမႈ အသစ္တစ္မ်ဳိး ျဖစ္တယ္ေပါ့။ သည္လို အယူ တပည့္ေတာ္မွာ ရွိတယ္ ဗုဒၶအသွ်င္”
“အဲဒါ မိစာၦပဲ ေလာဟိစၥ”
“ဘာျဖစ္လို ့လဲ ဗုဒၶအသွ်င္”
“စဥ္းစားႏိုင္ေအာင္ ဥပမာေဆာင္မယ္။ ေလာဟိစၥဟာ သာလာ၀တိက ရြာစားျဖစ္လို ့ ရြာ့ အခြန္အတုပ္ေတြ ရတယ္။ အဲသည္ အခြန္အတုပ္ေတြ ဘယ္သူမွ မေပးရ၊ ေလာဟိစၥ တစ္ေယာက္ပဲ သံုးစားရမယ္လို ့ဆိုလ်င္ ေဟာဟိစၥကိုမွီၿပီး အသက္ေမြးေနၾကသူေတြ အတြက္ အႏၱရယ္မျဖစ္ဘူးလား ေလာဟိစၥ”
“ျဖစ္တာေပါ့ ဗုဒၶအသွ်င္”
“အႏၱရာယ္ျဖစ္လ်င္ အႏၱရာယ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္သူဟာ အႏၱရာျဖစ္ၾကသူေတြရဲ့ အက်ဳိးစီးပြား ကို လိုလားသူလား ၊ မလိုလားသူလား ေလာဟိစၥ”
“မလိုသူေပါ့ အသွ်င္”
“သည္လုိဆိုလ်င္ သည္သူဟာ ေမတၱာရွင္ ျဖစ္မလား၊ ရန္သူ ျဖစ္မလား”
“ရန္သူေပါ့ ဘုရား”
“တစ္ဘက္သူကို ရန္သူျဖစ္ေစတဲ့ သူ ့အျမင္ဟာ အျမင္မွန္လား၊ အျမင္မွာလား ေလာဟိစၥ”
“အျမင္မွာပဲ ဘုရား”
“သည္လို အျမင္မွားရွိသူရဲ့ အလားအလာဟာ ေကာင္းမွာလား၊ ဆိုးမွာလား”
“ဆိုးမွာပါဘုရား”
“ေလာဟိစၥ ရတဲ့တရား မေျပာေကာင္းဘူး ေျပာတာကိုက တရား မရမႈတစ္မ်ဳိး - လို ့ေျပာ တာဟာ တရားရသူကိုမွီၿပီး တရားရၾကရမယ့္သူေတြ အတြက္ အဆီးအတား အႏၱရာယ္ ျဖစ္တယ္။ အႏၱရာယ္ျပဳသူဟာ အက်ဳိးစီးပြားမလိုလားတာပဲ။ အက်ဳိးစီးပြား မလိုလားတာဟာ ရန္သူပဲ။ ရန္သူျဖစ္ေစတဲ့ အျမင္ဟာ အျမင္မွားပဲ။ အျမင္မွားဟာ အလား အလာ ဆိုးဖို ့ပဲ”
“ဟုတ္ပါၿပီ အသွ်င္ဘုရား”
“ေလာဟိစၥ- ေလာကမွာ ေမးျမန္းစိစစ္ဖို ့ေကာင္းတဲ့ တရားရသူ သံုးေယာက္ရွိတယ္။ ေမး ျမန္းစိစစ္တဲ့ အတြက္ အျပစ္မရွိဘူး။ ေမးျမန္းစိစစ္တာဟာ တရားတယ္၊ မွန္တယ္”
“သံုးေယာက္က ဘယ္သူေတြလဲ ဘုရား”
“တရားက်င့္ေပမယ့္ တရားမရဘဲ တရားေဟာလို ့ တရားနာေတြက နားမေထာင္ဘဲ ေရွာင္ ေနတာခံရတဲ့ ဆရာဟာ ပဌမတစ္ေယာက္ပဲ”
“ေနာက္တစ္ေယာက္ကေကာ ဘုရား”
“တရားက်င့္ေပမယ့္ တရားမရဘဲ တရားေဟာလို ့ တရားနာေတြက နားေထာင္ျမတ္ႏိုးတာ ခံရတဲ့ ဆရာဟာ ဒုတိယေပါ့”
“ေနာက္ဆံုး တစ္ေယာက္ကေကာ ဘုရား”
“တရားက်င့္တဲ့ အတိုင္း ရေပမယ့္ တရားနာေတြက နားမေထာင္ၾကဘဲ ေရွာင္ၾကဥ္တာ ခံရတဲ့ ဆရာဟာ ေနာက္ဆံုးေပါ့”
“ပဌမ စစ္ေဆးအပ္တဲ့ ဆရာကို ဘယ္လိုစစ္ေဆးမလဲ အသွ်င္”
“မလိုလို ့ မ်က္ႏွာလႊဲေနသူကို ေနာက္ကလိုက္ၿပီး လည္ပင္းဖက္ေနသူကို အလိုဆိုးနဲ ့ ဆုိရမယ္”
“ဒုတိယ စစ္ေဆးရမယ့္ ဆရာကိုေကာ ဘုရား”
“သူမ်ားစိုက္ခင္း ေပါင္းသင္ေနတဲ့သူလို ယုတ္မာတဲ့အလိုဆိုးနဲ ့ စစ္ေဆးရမယ္”
“တတိယ စစ္ေဆးရမယ့္ ဆရာကိုေကာ ဘုရား”
“ဆံုးမခံရတဲ့ အတြက္ ဆံုးမတတ္သူဟာ အလကားဘဲ- လို ့စစ္ေဆးရမွာပဲ။ သည္လို စစ္ေဆးတာေတြဟာ အျပစ္မရွိဘူး။ တရားတယ္”
“ဗုဒၶအသွ်င္ စစ္ေဆးေမးျမန္းဖို ့ မထိုက္တဲ့ ဆရာ ရွိပါသလား”
“ရွိတယ္ ေလာဟိစၥ”
“ဘယ္သူပါလဲ ဘုရား”
“ငါ- ဘုရားပဲ”
“ဘာျပဳလို ့လဲ ဘုရား”
“ငါေဟာတာကလည္း ကိုယ္တိုင္သိလို ့ ေဟာတာ။ နာသူကလည္း ရၾကသူေတြ ျဖစ္လို ့ပဲ”
“၀မ္းသာပါတယ္ ဘုရား။ အမွားျပင္ပါ့မယ္။ ဥပါသကာမွတ္ပါ”