စိတ္ထားညံ့ဖ်င္းေသာသူ၊ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲေသာသူတို႔ကို သူယုတ္မာ ဟုေခၚဆိုေလ့ရွိၾကပါသည္၊ ထိုသို႔ေခၚဆိုၾကပါသာ္လည္း ထိုသူယုတ္မာတို႔၏အက်င့္စရိုက္သေဘာလကၡဏာမ်ားကိုမူ သိရွိသူနည္းပါၾကပါလိပ္မည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ သုတၱနိပါတ၊ဥရဂ၀ဂ္၊၀သလသုတ္ေတာ္တြင္ မည္သု႔ိေသာသူသည္ သူယုတ္မာျဖစ္သည္၊ သူယုတ္မာတို႔ ျပဳတတ္ေသာ သူယုတ္မာအက်င့္တို႔ိကို ေဟာၾကားေတာ္မူထားပါသည္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ သာ၀တၳိျပည္၊ေဇတ၀န္ေရႊေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုးေတာ္မူစဥ္တစ္ေန႔ေသာ နံနက္ခင္း၌ သာ၀တၳိၿမိဳ႔ေတာ္အတြင္းသို႔ ဆြမ္းခံၾကြေတာ္မူပါသည္။ သာ၀တၳိၿမိဳ႔အတြင္းမွ “ဘာရဒြါဇ”အမည္ရေသာ ျဗဟၼဏဘာသာ၀င္ ပုဏၰားႀကီးတစ္ေယာက္ဟာလည္း ၎တို႔ဘာသာအယူ၀ါဒအတိုုင္း မီးပူေဇာ္ပြဲက်င္းပရန္အတြက္ လိုအပ္ေသာ ေထာပတ္၊ႏို႔ဓမ္းစသည့္တို႔ကို ျပင္ဆင္ေနစဥ္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ေတာ္သည္ ဆြမ္းခံေတာ္မူရင္း ထိုပုဏၰားႀကီး၏ အိမ္ေရွ႔သို႔ ေရာက္ရွိေတာ္မူလာပါသည္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ၾကြလာသည္ကို ဘာရဒြါဇပုဏၰားႀကီးသည္ ခပ္လွမ္းလွမ္းကပင္ ျမင္ေတြ႔ၿပီး ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို “ေဟ….ဦးျပည္းကတံုး၊ ရဟန္းဟုတ္မာ၊ ထိုေနရာတြင္သာရပ္၊ ထိုေနရာတြင္သာရပ္”ဟုလွမ္း၍ ဆီးကာေျပာၾကာေလ၏။
ထိုေခတ္အခါက ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ စင္ၿပိဳင္ေပၚေပါက္ေနၾကသည့္ ပုရာဏကႆပ အစရွိေသာ မိမိကိုယ္မိမိဘုရားဟု၀န္ခံထားသူ ဘုရားအတုဘုရားေယာင္တို႔သည္ ဟိုမွဒီမွေပါမ်ားေနခိ်န္ျဖစ္၏။၎တို႔၏ အတုအေယာင္၀ါဒမ်ားသည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ေပၚေပါက္လာသည္မွစ၍ တစ္စတစ္စ ေမွးမွိန္းက်ၿပီး စားေပါက္၀ါးေပါက္မ်ားပိတ္၍ လာဘ္လာဘတိတ္ေနေတာ့၏။
ျမတ္စြား၏ရား၏တရားေတာ္ကို နာၾကားရသူမွ်န္သမွ် မိစၦာဒိ႒ိအစြဲေပ်ာက္၍ သမၼာဒိ႒ိဘ၀သို႔ေရာက္ၾကေလ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားဟု၀န္ခံထားသူ တိတၳိဆရာႀကီးတို႔သည္ မိမိတို႔ကို ယံုၾကည္သူမ်ား ျမတ္စြာဘုရား၏တရားေတာ္ကိုနာၾကားၾကလွ်င္ ဗုဒၶဘာသာသို႔ ကူးေျပာင္းသြားၾကမည္ကုိ ႀကိဳတင္ရိပ္စားမိတာေၾကာင့္ “ရဟန္ေဂါတမ ႏွင့္ သူ၏ တပည့္သံဃာမ်ားသည္ သူယုတ္မာမ်ားျဖစ္သည္ ထိုသူတို႔ႏွင့္ ဆက္ဆံျဖင့္မျပဳၾကလင့္၊ ထိုသူတုိ႔ႏွင့္ ဆက္ဆံသူတို႔သည္ ကံေကာင္းျခင္းေပ်ာက္ၿပီး၊ ကံဆိုးျခင္းမ်ား အလိုအေလ်ွာက္ေရာက္ၾကလိပ္မည္ဟု” သဒၶါေပါမ်ား အသိပညာနည္းပါးၾကသည့္ သူတို႔ကို မဟုတ္မမွန္လုပ္ႀကံသတင္းျဖင့္ျခိမ္းေျခာက္တားျမစ္ထားသည္။
ဘာရဒြါဇပုဏၰားႀကီးလည္းတိတၳိဆရာႀကီး၏၀ါဒျဖန္႔စကားကိုနားေယာင္ၿပီး ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို ျမင္သည္ႏွင့္ သူယုတ္မာ ငါအိမ္သို႔လာလွ်င္ ကံဆိုးျခင္းေတြက်ေရာက္လိပ္မည္ ဟုယံုႀကည္ၿပီး ဘုရားကိုျမင္သည္ႏွင့္ အေ၀းကေန ေအာ္ဟစ္ၿပီး သူ႔အိမ္ထဲကို မ၀င္ဖို႔တားျမစ္ျခင္းပင္ျဖစ္၏။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ဘာရဒြါဇပုဏၰႀကီး၏ ရိုင္းျပစြာေစာ္ကားပုတ္ခတ္ျခင္းကို စိတ္ဆိုးေတာ္မမူပဲ သနားျခင္းဂရုဏာေတာ္အျပည့္ျဖင့္ ၾကည့္ေတာ္မူ၍ ပုဏၰႀကီးကို “ပုဏၰား၊သင္သည္ မည္သို႔ေသာသူသည္သူယုတ္မာျဖစ္သည္ကုိလည္းေကာင္း၊သူယုတ္မာေတြျပဳလုပ္ေလ့ရွိသည့္တရားတို႕ကိုလည္းေကာင္း သပါသေလာ”ဟု ေမးေတာ္မူပါသည္။ ထိုအခါမွာ ပုဏၰားႀကီးက “ အမ်ိဳးဇာတ္ ယုတ္ညံ့ေသာသည္ သူယုတ္မာျဖစ္၏ ရဟန္းတို႔သည္ အမ်ိဳးဇာတ္ယုတ္ညံ့နိမ္႔က်သူမ်ားျဖစ္၍ သူယုတ္မာမ်ားျဖစ္ၾကသည္”ဟု ေလွ်ာက္ေလ၏။
ျမတ္စြာဘုရားပြင့္ေတာ္မူရာကာအခါ၌ ဘုရားသားေတာ္သံဃာေတာ္အားလံုးနီးပါးသည္ တကယ္ဒိတ္ဒိတ္က်ဲအထက္တန္းက်ေသာအမ်ိဳးဇာတ္မ်ားမွသာသနာ့ေဘာင္၀င္ေရာက္လာသည့္သူမ်ားသာျဖစ္၏။ ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ စၾတာမင္းေလာင္းလ်ာတဦးျဖစ္သလို အရွင္အာနႏၵာ၊ အရွင္သာရိပုတၱရာ၊ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္စသည္တို႔သည္လည္း ထိုကာလက အျမတ္ဆံုးဟု သတ္မွတ္ထားသည့္ မင္းမ်ိဳး၊ပုဏၰားမ်ိဳး၊သူၾကြယ္မ်ိဳးရိုးမ်ားမွ ဆင္းသက္လာၾကသူမ်ားသာျဖစ္ၾက၏။ ထိုသို႔ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ တပည့္သာ၀ကသံဃာေတာ္တုိ႔သည္ အမ်ိဳးဇာတ္ မြန္ျမတ္သည့္အႏြယ္မ်ားမွ ဖြားျမင္လာၾကသည္ကုိ တိတၳိဆရာႀကီးမ်ားလည္း အသိပင္ျဖစ္၏၊ တိတၳိဆရာႀကီးမ်ားသိသလို သူ၏တပည့္မ်ားလည္းသိၾကပါ၏။ ထိုသို႔သိၾကပါေသာ္လည္း အတၱေရွ႔ထား ကိုယ္က်ိဳးရွာသမားမ်ားပီပီ အမွန္ကို အမွားလုပ္ ကိုယ္က်ိဳးထုတ္ၾကျခင္းပင္ျဖစ္၏။
ဘာရဒြါရဇပုဏၰားႀကီး၏ အေျဖကုိၾကားရသည့္အခါ၌ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ “သူယုတ္မာဆိုတာ ဘယ္လိုသူကုေခၚသနည္း၊ ဘယ္လို႔အက်င့္ရွိကို က်င့္လို႔ သူယုတ္မာဟု ေခၚသနည္း”ဟု ဂဃဏနေမးရာ၌ ပုဏၰားႀကီးသည္ တိတိက်က်မေျဖႏိုင္ေတာ့ပဲ၊ “အကြ်ႏ္ုပ္သည္ ဘယ္လိုလူကို သူယုတ္မာလုိ႔ေခၚသည္္၊ သူယုတ္မာေတြ က်င့္သံုးတဲ့အရာေတြဘာေတြလည္းဆိုတာ ကြဲကြဲျပားျပားမသိရွိပါ၊ရွင္ေဂါတမသည္ပင္ထိုအခ်က္တို႔ကိုရွင္းလင္းေျဖၾကားေတာ္မူပါ”ဟုေလွ်ာက္ထားေလ၏။ ထိုအခါျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ သူယုတ္မာႏွင့္ သူယုတ္မာတို႔အက်င့္တို႔ကို တခုခ်င္းစီ ရွင္းလင္းေဟာၾကားေတာ္မူပါသည္။
ပုဏၰားႀကီး အေေသးအဖြဲကိစၥေလးကိုပင္ အမ်က္ထြက္ေလ့ရွိသူ၊ ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕ ကလွည့္စားေခ်တတ္သူ၊ေက်းဇူးရွိသူ ေက်းဇူးရွင္ကို ေက်းစြတ္ျပစ္မႈေသာသူ၊ လွည့္ပတ္လွည့္ဖ်ားသူ၊ ထိုသို႔ သေဘာရွိသူတို႔ကို လူယုတ္မာဟုသိရ၏။
လူကိုျဖစ္ေစ၊ ေက်းငွက္ စသည့္တိရစၦာန္တို႔ကိုျဖစ္ေစ ၊ကိုယ္ခ်င္းစာနာ သနားညွာတာျခင္းမရွိပဲ ႏွိပ္စက္ညွင္းဆဲသတ္ျဖတ္ေလ့ရွိ၏ ထိုသို႔သေဘာရွိသူတို႔ကိုလည္း သူယုတ္မာဟု သိအပ္၏။
ေလာက၌ အၾကင္သူသည္ တိုင္းျပည္၊ၿမိဳ႔ရြာတုိ႔ကို ဖ်က္ဆီးတတ္၏၊ ပိုင္ရွင္မေပးေသာ ပစၥည္းတု႔ိကို ခိုးယူတတ္၏၊ သူတပါးထံမွ ေၾကြးျမီးတို႕ကို ေခ်းယူ၍ ျပန္လည္ေပးဆပ္ျခင္းမျပဳပဲ ေရွာင္လြဲေနတတ္၏။ အနည္းငယ္ေသာပစၥည္းအတြက္ ခရီးသြားမ်ား၊ျပည္သူမ်ားအား လုယက္သတ္ျဖတ္တတ္၏၊ အဂတိလိုက္၍ မဟုတ္မမွန္ သက္ေသထြတ္ဆို၏၊ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္း၊ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းတို႔၏ ဇနီး၊မယား၊သမီးသားတို႔ႏွင့္ ေဖာက္ျပန္ေလာ္လီ ကုေမသုအမႈျပဳတတ္၏၊ ထိုသို႔သေဘာသဘာ၀ရွိေသာသူတို႔ကို သူယုတ္မာျဖစ္၏ဟု သိအပ္၏။
အိုမင္းမစြမ္းေသာ ေနာက္ဆံုးအရြယ္သို႔ေရာက္၍ေနေသာ မိဘတုိ႔ကို ေထာက္ပံ့ေကြ်းေမြးႏိုင္ပါေသာ္လည္း ေထာက္ပံ့ေကြ်းေမြးျခင္းမျပဳ၊ မိဘဖိုးဖြား၊ ညီအကိုေမာင္ႏွမတု႔ိိကို ႏိုင္လိုမင္းထက္ ရုိင္းျပစြာဆက္ဆံေလ့ရွိ၏၊ ၾကမ္းတမ္းေသာစကားတို႔ျဖင့္ ေျပာဆိုေလ့ရွ္္ိ၏၊ ထိုသူကို သူယုတ္မာဟု ေခၚဆုအပ္၏။
ပုဏၰားႀကီး….. တေယာက္ေယာက္က အက်ိဳးစီးပြားျဖစ္မည့္ နည္းလမ္းကို ေမးျမန္သည့္အခါ အနာလုိမရႈစိတ္ျဖင့္ အက်ိဳးစီးပြားျဖစ္ေစမည့္ နည္းလမ္းကို ညႊန္ျပေျပာၾကားျခင္းမျပဳပဲ အက်ိဳးစီးပြားပ်က္ျပားေစမည့္ နည္းလမ္းကိုသာ ညႊန္ျပေျပာၾကားေသာသူ၊ ေမးျမန္သူကို နားမလည္ႏိုင္ေအာင္ ေ၀့လည္ေၾကာင္ပတ္ လ်ွိ႕၀က္ေသာ နားမလည္ႏိုင္သည့္ စကားမ်ိဳးျဖင့္ ညႊန္ျပေျပာၾကားေသာသူတို႔သည္ သူယုတ္မာမ်ားျဖစ္ၾက၏။
အၾကင္သူသည္ တစ္စံုတစ္ခုေသာ မေကာင္းမႈကိုျပဳလုပ္ၿပီး တပါးသူတို႔ မရိပ္မိေအာင္ သူေတာ္ေကာင္းအေယာင္၍ မိမိ၏ မေကာင္းမႈကုိ ဖံုးကြယ္ထားေသာသည္လည္းေကာင္း၊ ဧည့္သည္အျဖစ္ သူတပါးတို႔၏ေနရာသုိ႔သြားေရာက္ၿပီး ေကာင္းမြန္ေသာအစားအစာႏွင့္ အကူအညီတို႔ကို ရယူခဲ့ၿပီး၍ မိမိ၏ေနရပ္သို႔ လာေရာက္သည့္အခါတြင္မူ ဧည့္၀တ္မျပဳ မသိက်ိဳးကြ်န္ျပဳ၍ တံု႔ျပန္ဧည့္၀တ္ျပဳ ကူညီမႈမျပဳေသာသူသည္လည္းေကာင္း၊ရဟန္း၊ပုဏၰားစသည္ျ အလႈခံပုဂၢိဳလ္တုိ႔ကို ဖတ္ၾကားထားၿပီး ေပးလႈျခင္းမျပဳပဲ စကားတို႔ျဖင့္ ခ်ဳပ္ခ်ဳယ္ေသာသူသည္လည္းေကာင္း သူယုတ္မ်ာဟု ေခၚဆိုအပ္၏။
ေလာက၌ အၾကင္သူသည္ သူတပါး၏ပစၥည္းဥစၥာမ်ားကို အနည္းငယ္မွ်ပင္ျဖစ္ျဖစ္ ရယူလိုသျဖင့္ လိမ္လည္လွည္႔ဖ်ား မဟုတ္မမွန္ေျပာဆိုတတ္၏၊ မိမိကိုယ္ကို ဂုဏ္တင္ ခ်ီးေျမာက္ေျပာၾကၿပီး၊ တစ္ပါးသူတို႔ကို ရႈပ္ခ်ျပစ္တင္တတ္၏၊ စည္းကမ္းမဲ့ ခ်ဳပ္ခ်ယ္တတ္၏၊သူတစ္ပါး လႈဒါန္းသည့္ကို အျပစ္တင္ အျပစ္ျမင္၍ မနာလိုမရႈစိတ္ျဖစ္ေလ့ရွိ၏၊ႏွေျမာ၀န္တို စိတ္သေဘားထားေသးသိမ္ေက်ာက္က်စ္ စဥ္းလဲမာယာမ်ား၏၊ မေကာင္းမႈျပဳရမည္ျပဳေနသည္ကိုမရွက္၊မေၾကာက္၊ထိုသို႔သေဘာရွိသည့္သူမ်ားကို သူယုတ္မာဟု သိအပ္ေပ၏။
ပုဏၰားႀကီး ေလာက၌ အၾကင္သူသည္ ဘုရားရွင္ေတာ္ကိုျမတ္ကိုျဖစ္ေစ ၊ ဘုရားရွင္၏ တပည့္သား သာ၀ကသံဃာေတာ္ျမတ္တို႔ကို ထိပါးပုတ္ခတ္ေျပာဆို၏၊ ထိုသို႔ပုတ္ခတ္ေျပာဆိုေသာသူတို႔ကို သူယုတ္မာဟု သိအပ္၏၊ တရားထူးတရားျမတ္ရရွိထားျခင္းမရွိ ကိေလသာကင္းကြာ ရဟႏၱာမဟုတ္ပါပဲလွ်က္ ရဟႏၱာဟုလိမ္ညာလွည့္ျဖား ေျပာဆိုေသာသူသည္ ေလာက၌ ယုတ္မာဆံုးေသာ သူခိုးႀကီးျဖစ္၏။
ပုဏၰား အမ်ိဳးအႏြယ္စသည္တို႔ေၾကာင့္ သူယုတ္မာမျဖစ္ႏိုင္၊ အမ်ိဳးအႏြယ္စသည္္ေၾကာင့္ သူေတာ္ေကာင္းမျဖစ္ႏိုင္ေပ၊ မိမိျပဳေသာ အလုပ္အမႈေၾကာင့္သာ သူယုတ္မာ၊သူေတာ္ေ ကာင္းျဖစ္ႏို္င္၏။ ေရွးအခါက ဒြန္းစ႑ားမ်ိဳးရိုးျဖစ္သည့္ မာတဂၤမည္ေသာသူသည္ အက်င့္ျမတ္ျခင္း ၊သီလရွိျခင္းတို႔ေၾကာင့္ မင္းမ်ိဳး၊ပုဏၰားမ်ိဳး၊သူၾကြယ္မ်ိဳး၊သူဆင္းရဲမ်ိဳးမ်ား၏ ပူေဇာ္ဆည္းကပ္ျခင္းကိုခံရၿပီး စ်ာန္သမာပတ္ကိုရရွိေအာင္အားထုတ္သျဖင့္ အထက္ျဗဟၼာျပည္အထိပင္ေရာက္ရွိခဲ့၏၊ အမ်ိဳးဇာတ္နိမ္႔ျခင္းသည္ ျဗဟၼာျပည္သို႔ မေရာင္ေအာင္ မတားျမတ္ႏိုင္ေပ။
အိႏၵိယျပည္ႀကီးတြင္ ထိုစဥ္အခါကာလ၌ ဇာတ္၀ါဒအရခြဲျခားဆက္ဆံမႈသည္ လြန္စြာအာားႀကီး၏၊ အက်င့္စရိုက္၊စာရိတၱႏွင့္ မဆံုးျဖတ္ပဲ မ်ိဳးရိုးဇာတ္ႏွင့္သာဆံုးျဖတ္ေလ့ရွိ၏၊ အမ်ိဳးဇာတ္နိမ္႔က်သူမ်ားမွာမည္မွ်ပင္ သီလရွိသူ၊အက်င့္ေကာင္းသူျဖစ္ပါေသာ္လည္း သူယုတ္မာ ေအာက္တန္းက်သူအျဖစ္ စီးပြားေရး၊လူမႈေရးစသည္တို႔တြင္ နိမ့္ခ်ဆက္ဆံျခင္းကို တဖက္သတ္ခံရေလ့ရွိ၏။ ယခုေခတ္အေနျဖင့္ၾကည့္ပါက လူ႔အခြင့္အေရး လူ႔ဂုဏ္သိကၡာကို ခ်ိဳးေဖာက္ျဖင္းပင္၊ ထိုသို႔တဖက္သတ္ျဖစ္ေနသည့္ အင္အားႀကီးစြာအျမစ္တြယ္ေနသည့္ အမ်ိဳးဇာတ္ခြဲျခားဆက္ဆံေရး၀ါဒကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ျပတ္ျပတ္သားသား ဆန္႔က်င္သူျဖစ္၏၊ အျခားဘုရားအမည္ခံသူတို႔လည္း ထိုအမ်ိဳးဇာတ္၀ါဒကို မဆန္႔က်င္ႏိုင္ၾကေပ ။ အမွန္တကယ္သစၥာတရားကို သိရွိသူမ်ားမဟုတ္ပဲ အေယာင္ေဆာင္မ်ားပီပီ လမ္းေၾကာင္းေဟာင္းကိုသာ မွားမွားမွန္မွန္း ေမွးၿပီးလိုက္ေနသူမ်ားျဖစ္၏။ ဇာတ္၀ါဒအားႀကီး ႀကီးစိုးေနသည့္အခ်ိန္မွာ လူတဦး၏ အဆင့္အတန္းကို အမ်ိဳးဇာတ္ျဖင့္ ဆံုးျဖတ္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ၊ ထိုသူ ျပဳသည့္ ေကာင္းမႈမေကာင္းမႈ စာရိတၱျဖင့္ ဆံုးျဖတ္သည့္ ျမတ္ဘုရားဘုရားရွင္း၏ အယူအဆမွာ အဖိႏွိပ္ခံမ်ားအတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေရာင္ျခည္ျဖစ္သ လို ေလာကႀကီးကို ေကာင္းမြန္သည့္ လမ္းေၾကာင္းကို ေရာက္ေအာင္ လမ္းျပေပးသည့္ မီးရႈးတန္ေဆာင္ပင္ျဖစ္ေပ၏။
ပုဏၰားႀကီး ေဗဒင္သံုးပံုကို သင္အံ့ေလ့က်က္ထားသူ ပုဏၰားမ်ိဳးပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း မေကာင္းမႈကိုျပဳလုပ္ပါက ထိုသူကို ယခုဘ၀၌ပင္ ပုဏၰားျဖစ္လ်ွက္ သူတပါးသတ္သူ၊သူတပါးမယားျပစ္မွား သူ၊အက်င့္စာရိတၱာေဖာက္ျပန္သူဟု ကဲ့ရဲ႔ရႈတ္ခ်ကို မလြဲမေသြခံရေပလိပ္မည္။ေနာက္ဘ၀၌လည္း မေကာင္းေသာ အပယ္ဘံုဘ၀မ်ားသို႔ က်ေရာက္ေပလိပ္မည္။အမ်ိဳးဇာတ္ျမတ္သူျဖစ္သျဖင့္ ကဲ့ရဲ႕ရႈတ္ခ်ျခင္းကိုလည္းေကာင္း အပယ္ဒုကၡတိသို႔ မက်ေရာက္ရန္လည္းေကာင္း မတားျမတ္ႏိုင္ေခ်။
ဘာရဒြါဇပုဏၰားႀကီးသည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ တရားေတာ္ကို ၾကားနာရသည့္အခါ အျမင္မွန္ရရွိ၍ ျဗဟၼဏ(ဟိႏၵဴ)ဘာသာ၀င္အျဖစ္မွ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ တပည့္သာ၀က ဥပသကာ (ဗုဒၶဘာသာ၀င္)အျဖစ္သို႔ ကူးေျပာင္းလာပါေတာ့သည္။
ယခုမူ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ရွင္းလင္းေဟာၾကားေတာ္မူထားသည့္အတြက္ သူယုတ္မာတို႔၏ သေဘာလကၡဏာ အက်င့္စရိုက္တို႔ကို သိရွိနာလည္ၿပီျဖစ္ပါလိပ္မည္ ၊မိမိ၏ဘ၀တေလွ်ာက္ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါး ဆင္းရဲမႈနည္းပါးၿပီး ေအးခ်မ္းသာယာစြာဘ၀ကိုျဖတ္သန္းလိုပါက ထိုသူယုတ္မာသေဘာလကၡဏာ စရိုက္ရွိသူတို႔ကို ေရွာင္ရွားရန္အထူးပင္လိုအပ္သည္။ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် မိမိဘ၀မွာေတြ႔ႀကံဳရင္ဆိုင္ေနရေသာ စိတ္ရႈပ္စရာစိတ္ညစ္စရာ အခက္အခဲအၾကပ္အတည္းတို႔သည္ ထိုသူယုတ္မာတို႔ထံမွ ဆက္စပ္၍ ေရာက္လာၾကသည္ကမ်ားေပသည္။ ပတ္၀န္က်င္ႏွင့္ဆက္ဆံရသည့္ လူ႔ေလာကႀကီးျဖစ္သည့္အားေလ်ွာ္စြာ ထိုသူယုတ္မာတို႔ကို အၿမဲတမ္းမဆက္ဆံရပဲရွိႏိုင္မည္မဟုတ္ေပ တခ်ိန္မွဟုတ္္တခ်ိန္ခ်ိန္ေတာ့ ဆက္ဆံၾကမည္သာျဖစ္သည္။ ထို႔ေသာ္ ထိုသို႔မျဖစ္မေနဆက္ဆံသည့္အခါ လုပ္ငန္သေဘာတရားမွ်သာသတိထား၍ဆန္ဆံရန္လိုအပ္၏။“ဆက္ဆံျခင္းကို ေက်ာ္လြန္ၿပီး ေပါင္းသင္းျခင္းကိုကား မျပဳလုပ္သင့္ေပ”
ဆက္ဆံျခင္းႏွင့္ ေပါင္းသင္းျခင္းသည္ အေပၚယံသေဘာအရတူဟုထင္ရေသာ္လည္း အဓိပၸါယ္မွာ နက္ရိႈင္းျခားနားစြာကြဲလြဲပါသည္။ ဆက္ဆံျခင္းသည္ စီးပြားေရး၊လူမႈေရးအရ မျဖစ္သာလို႔ အလုပ္သေဘာဆက္ဆံျခင္းမွ်သာျဖစ္၍ ေပါင္းသင္းျခင္းသည္ကား မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းျပဳလုပ္ျခင္းျဖစ္၍ အက်ိဳး၊အဆိုးႏွစ္မ်ိဳးလံုးကို မွ်ေ၀ခံစားျခင္းမ်ိဳးျဖစ္သည္။
သူယုတ္မာသေဘာစရိုက္လကၡဏာရွိသူတို႔သည္ ၎တို႔၏ စိတ္အတြင္းသ႑န္၌ သူယုတ္မာစရိုက္မ်ား ကိန္း၀ပ္ေနသည့္အတြက္ တခ်ိန္မဟုတ္တခ်ိန္သူယုတ္မာဗီဇျပတတ္ၾကပါသည္။ ထိုသူတို႔သည္ သူတပါးထံမွ အရာ၀တၳဳတခုခုရရွိလို၍ ဟန္ေဆာင္သေထားထား ေကာင္းတတ္ၾကေသာ္လည္း ေၾကာင္ၾကာၾကာေရမငုတ္ႏိုင္ဆိုသကဲ့သို႔ အခ်ိန္တန္လ်ွင္ သူယုတ္မာဗီဇျပတတ္ၾကပါသည္။သူယုတ္မာတို႔ကို ေပါင္းသင္းဆက္ဆံသျဖင့္ အက်ိဳးထက္၊အဆိုးသာ ပိုမိုရရွိႏိုင္ၿပီး စိတ္စိတ္ႏွစ္ပါး ဆင္းရဲျခင္းကိုျဖစ္ေနႏိုင္သျဖင့္ ထိုသူတို႔ကို ေရွာင္ကြင္းကာျဖင့္ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါး ေအးခ်မ္းသာယာသည့္ ဘ၀ကိုထုဆစ္ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ၾကပါေစဟု ဆႏၵျပဳလိုက္ရပါေတာ့သည္။
ဓမၼ၀ီရ အရွင္ေတဇနိယ
ဗုဒၶဂယာ၊အိႏၵိယ