> ပုဂ္ဂိုလ် ၄ -မျိုး ရှိခဲ့ပါတယ်။
အဲဒီ ပုဂ္ဂိုလ် ၄-မျိုးမှာ ယနေ့ ဘုန်းကြီးတို့
လောလောဆယ် ရှိနေတဲ့ဟာ နေယျပုဂ္ဂိုလ်
ပဒပရမပုဂ္ဂိုလ်ပေါ့။
ဥဂ္ဃါဋိတညူပုဂ္ဂိုလ် ဝိပဥ္စိတညူပုဂ္ဂိုလ်
နေယျပုဂ္ဂိုလ် ပဒပရမပုဂ္ဂိုလ်လို့ ၄ -မျိုး ရှိတယ်။
ဒါက စာပေအတိုင်းပါပဲ ဟုတ်လား ?
အဲဒီ ၄ -မျိုးမှာ ဥဂ္ဃါတညူမျိုးက
ရှင်သာရိပုတ္တရာမျိုးလိုပေါ့နော်။
အကျဉ်းလေး ကြားရုံနဲ့ အကျယ်ကြီးချဲ့ပြီး
သိတဲ့အတွက် တရားရသွားတာပေါ့။
ရှင်းပြီနော်။
အဲဒီတော့ အကျယ်ကို ချဲ့ပြီးတော့ ဟောမှာ
ခုန အရှင်မောဂ္ဂလ္လာန်တို့ ဆိုရင်
နည်းနည်းလေး ချဲ့ဟောရသေးတာပေါ့နော်။
အဓိပ္ပါယ် အဲဒီလို ချဲ့ဟောမှ တရားရတဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်တွေက
ဝိပဥ္စိတညူ ပုဂ္ဂိုလ်တွေပေါ့နော်။
နေယျပုဂ္ဂိုလ်တွေက အကျယ်ကြီးလည်း
ဟောချင်သလောက်ဟော ဟောသမျှတရားကို
နာနိုင်သလောက် ကြိုးစားနာ နာရုံနဲ့ မပြီးဘူး။
ကြိုးစားပြီးတော့ အားထုတ်။
အဲဒီ ပုဂ္ဂိုလ် သေချာပေါက် ဒီဘဝကျွတ်တမ်းဝင်မယ်
ဆိုတော့ ဒါ နေယျပုဂ္ဂိုလ်လို့ ခေါ်ပါတယ်။
> အဲဒီတော့ နေယျပုဂ္ဂိုလ် ဆိုတာက တရားကိုလည်း
ထပ်တလဲလဲ ထပ်တလဲလဲ နာရမယ်။
အားထုတ်တဲ့အခါလည်း ဒကာ ဒကာမတွေ
တစ်ကြိမ်တည်း ၁ စခန်းနဲ့ပြီးပါ့မလား ?
(မပြီးပါဘူး)
ဥပမာ ၁၀ ရက်စခန်းကို ၁ စခန်းနဲ့ ပြီးပါ့မလား ?
(မပြီးပါဘူး)။
၂ စခန်းနဲ့လည်း (မပြီးပါဘူး)။
၃ စခန်းနဲ့လည်း (မပြီးပါဘူး)။
ဒီလို ပြောလို့ မရဘူး။
ဘယ်လိုပြီးတယ်မှ ပြောလို့မရဘူး။
အကြိမ်ကြိမ်အခါခါ အထပ်ထပ် လုပ်ရမယ်။
ဘာလို့လဲဆိုတော့ ကိုယ့်အကျိုးပေး ဆိုတာက
ဒကာ ဒကာမတွေ ဒီအချိန်အခါမှာ လာရောက်ပြီး
လူဖြစ်တယ် ဆိုတာကလည်း ဒီအကျိုးပေး
မရှိဘူးလား ?(ရှိပါတယ်ဘုရား)။
> ဒီလိုဖြင့် နေယျပုဂ္ဂိုလ်ထဲမှာ မိမိတို့ဖြင့် ပါနိုင်တယ်
ဆိုတာ တိတိကျကျ မပြောနိုင်ဘူး။
ဘာကြောင့်လဲဆိုတော့ သာသနာ ၂၅၀၀ -ဒီဘက်ပိုင်း
မှာ ပုဂ္ဂိုလ် ၂ -မျိုးပဲ ရှိတာကိုး။
နေယျပုဂ္ဂိုလ်နဲ့ ပဒပရမပုဂ္ဂိုလ်။
နေယျပုဂ္ဂိုလ်က ဒီဘဝ ကျွတ်တမ်းကိုဝင်မယ်။
ပဒပရမပုဂ္ဂိုလ်ကတော့ ပါရမီလေးပဲရမယ်။
ဒုတိယဘဝ ကျတော့မှ ကျွတ်တမ်းဝင်မယ်ပေါ့။
> ဒီတော့ ကိုယ့်ကိုယ်ကို ပဒပရမတွေ ဘာတွေ
ညာတွေ စဉ်းစားမနေနဲ့။
ဒကာ ဒကာမတွေ အဲဒီတော့ ငါတော့ သေချာပေါက်
ကျွတ်တမ်းဝင်မှာပဲလို့ ဆုံးဖြတ်ချ။
ဘာဖြစ်လို့ ဘုန်းကြီးက ဒီဥစ္စာကို ဒီလောက်
ရဲရဲတင်းတင်း ပြောရတာလဲဆိုတော့
ကိုယ့်စကားနဲ့ကိုယ် ပြောတာမှ မဟုတ်ပဲ။
ကျေးဇူးရှင် မိုးကုတ်ဆရာတော်ဘုရားကြီး
မိန့်သွားတာပဲ။
သစ္စာဟောနိုင်တဲ့ဆရာနဲ့ဆုံဖို့ကလည်း ဒုလ္လာဘတစ်ခု
ထောင်နိုင်တဲ့ နားရှိဖို့ကလည်း ဒုလ္လာဘတစ်ခုတဲ့။
ကျန်းကျန်းမာမာ ချမ်းချမ်းသာသာနဲ့
တရားစခန်းရောက်လာပြီး ထိုင်နိုင်ဖို့ အားထုတ်ဖို့
ကလည်း ဒုလ္လာဘတစ်ခု။
သို့ဖြင့် ဒီအင်္ဂါရပ်တွေနဲ့ ယောဂီတို့ မညီဘူးလား ?
အေး အဲဒီတော့ ညီပြီလို့ဆိုရင်
ကျွတ်တမ်းဝင်နိုင်မယ် ဆိုတော့ ဘုန်းကြီးတို့
ဒကာ ဒကာမတွေ ဘာမှ အားငယ်စရာ မရှိတော့ဘူး။
အဲဒီ အခုပြောနေတဲ့ အင်္ဂါရပ်တွေ အကုန်လုံး
မိမိတို့မှာ ပြည့်စုံပြီးသား ဖြစ်နေပါတယ်။
အဲဒီလို ပြည့်စုံပြီးသား ဖြစ်နေတဲ့ အတွက်ကြောင့်
ကျွတ်တမ်းဝင်မယ်လို့ ဆုံးဖြတ်ချက်ချပါ။
အဲဒီလို ကျွတ်တမ်းဝင်နိုင်ဖို့အတွက် လိုရင်းအချက်က
သောတာပန်ဖြစ်ဖို့ အရေးကြီးတယ်။
ဘာဖြစ်လို့ အရေးကြီးတာလဲ ?
(သောတာပန်ဖြစ်ဖို့ပါ ဘုရား)။
> ဒီလိုဖြင့် သောတာပန်ဖြစ်ချင်ရင် ဒီအတိုင်းနေလို့
ဖြစ်ပါ့မလား ?(မဖြစ်ပါဘူးဘုရား)။
ပယ်သင့်ပယ်ထိုက်တဲ့ ကိလေသာတွေပယ်မှ
သောတာပန်ဖြစ်မှာ။
ဒီလိုဖြင့်လျှင် ကိလေသာ ၁၀ -ပါးတွင်
သောတာပတ္တိမဂ် (ဝါ)သောတာပန်တွေ ပယ်ရမယ့်
ကိလေသာ ၅ -ပါးပဲဲရှိတယ်။
ဘယ်နှပါးလဲ ?(ငါးပါးပါဘုရား)။
ဘုန်းကြီးတို့ ယနေ့ အဲဒီ ၅ -ပါးကို ပယ်မှာနော်။
အသိနဲ့ပယ်မယ် အပွားနဲ့ပယ်မယ် အပယ်နဲ့ပယ်မယ်။
အမှန်ကတော့ ကိလေသာကို သတ်တာကို ပြောတာ။
အသိနဲ့သတ်မယ် အပွားနဲ့သတ်မယ်
အပယ်နဲ့သတ်မယ်။
သတ်နည်း ဘယ်နှနည်းလဲ ?(၃ -နည်းပါဘုရား)
ကိုယ်သတ်ရင် သေမယ်ပေါ့။
ကိလေသာ သတ်သွားလို့ရှိရင်
ကိလေသာ နိရောဓော နိဗ္ဗာန် ဆိုစမ်းပါ။
(ကိလေသာ နိရောဓော နိဗ္ဗာန်)။
ကိလေသာသောတာ တခြားလား နိဗ္ဗာန်လား ?
(နိဗ္ဗာန်ပါဘုရား)
# အောင်ဆန်းဆရာတော် #