အရွင္ဘုရား......စုေပါင္းဘုံကထိန္မွာ
ကုိယ္တတ္ႏုိင္သေလာက္ အလွဴေငြထည့္၀င္လုိက္ရင္
ကုိယ္လည္း ကထိန္အလွဴရွင္ ျဖစ္သြားပါသလား ဘုရား။
(မေကသီ၊ မႏၲေလးၿမိဳ႕။)
ဒကာမေလး မေကသီ ....
စုေပါင္းဘုံကထိန္အတြက္ အမ်ားထည့္၀င္
လွဴဒါန္းထားတဲ့ အလွဴေငြကုိ ဘယ္လုိအသုံးျပဳသလဲဆုိတဲ့
အခ်က္ေပၚ မူတည္ၿပီးေတာ့ပဲ ကထိန္အလွဴေငြ
ထည့္၀င္ထားသူေတြ ကထိန္အလွဴရွင္ ျဖစ္မျဖစ္
ဆုံးျဖတ္ရပါလိမ့္မယ္။ ကထိန္ပဲြစီစဥ္သူေတြရဲ႕
လုပ္ေဆာင္ခ်က္ မွန္ကန္ရင္ ကထိန္အလွဴရွင္ျဖစ္ႏုိင္ၿပီး၊
လုပ္ေဆာင္ခ်က္မွားယြင္းရင္ေတာ့ ကထိန္အလွဴရွင္
လုံး၀မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။

●စုေပါင္းအလွဴေငြနဲ႔ “ဉတ္သကၤန္း” ၀ယ္ရင္
အလွဴေငြ ထည့္၀င္သူအားလုံး “ကထိန္အလွဴရွင္”ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။
●စုေပါင္းအလွဴေငြနဲ႔ “ဉတ္သကၤန္း”မ၀ယ္ရင္ အလွဴေငြ
ထည့္၀င္သူအားလုံး တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ ကထိန္
အလွဴရွင္ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။
ကထိန္အလွဴဆုိတာ “ဉတ္သကၤန္းအလွဴ”ပါ။
ကထိန္အလွဴရွင္ဆုိတာ ဉတ္သကၤန္းအလွဴရွင္ပါ။
ကထိန္ခင္းတဲ့ ဉတ္သကၤန္းကုိ လွဴမွ ကထိန္အလွဴရွင္
ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ကထိန္ခင္းတဲ့ ဉတ္သကၤန္းကုိ
လွဴခြင့္မရသေ႐ြ႕ေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ ကထိန္အလွဴရွင္
မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။တခ်ဳိ႕ေက်ာင္းတုိက္ေတြမွာ
“ကထိန္သကၤန္းတစ္စုံ ဘယ္ေလာက္”ဆုိၿပီး
ေက်ာင္းတုိက္ဘုံကထိန္အတြက္ ေငြ အလွဴခံၾကပါတယ္။
ေက်ာင္းတုိက္ကုိ ၾကည္ညိဳသူေတြကလည္း
“ကထိန္အလွဴ အထူးျခားဆုံး”ဆုိၿပီး
ကထိန္အလွဴရွင္ျဖစ္ခ်င္တဲ့စိတ္နဲ႔ စြမ္းႏုိင္သေလာက္
လွဴၾကတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ကထိန္အလွဴေန႔ၾကေတာ့
စုေပါင္းအလွဴေငြနဲ႔ ၀ယ္ထားတဲ့ သကၤန္းေတြထဲက
သကၤန္းတစ္ထည္ကုိ “ဉတ္သကၤန္း” မလုပ္ဘဲ ၊
ေက်ာင္းတုိက္အေပၚ ေက်းဇူးအမ်ားဆုံး ေက်ာင္းဒကာ၊
ေက်ာင္းအမက ဉတ္သကၤန္းအျဖစ္လွဴတဲ့
သကၤန္းကုိပဲ “ဉတ္သကၤန္း” လုပ္လုိက္ၾကတယ္။
အဲဒီကထိန္ပဲြမွာ ဉတ္သကၤန္းလွဴခြင့္ရတဲ့ ေက်ာင္းဒကာ၊
ေက်ာင္းအမပဲ ကထိန္အလွဴရွင္ ျဖစ္သြားပါတယ္။
ကထိန္အလွဴေငြထည့္၀င္ထားတဲ့ တျခား ဒကာ၊
ဒကာမေတြအားလုံး ဘယ္သူမွ “ကထိန္အလွဴရွင္
မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး”။ ဘုံကထိန္လုိ႔ နာမည္တပ္ထားေပမယ့္
ဘုံကထိန္ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ေက်ာင္းဒကာ၊
ေက်ာင္းအမရဲ႕ “ပုံကထိန္”ပဲ ျဖစ္သြားပါတယ္။
ကထိန္အလွဴရဲ႕ အက်ဳိးအာနိသင္ေတြအားလုံး
ေက်ာင္းဒကာ၊ ေက်ာင္းအမအေပၚပုံက်သြားလုိ႔
“ပုံကထိန္”လုိ႔ ေျပာလုိက္တာပါ။ ကထိန္အလွဴေငြ
ထည့္၀င္ထားသူေတြရဲ႕ အလွဴေငြေတြအားလုံးကုိ
ေက်ာင္းဒကာ၊ ေက်ာင္းအမရဲ႕ ကထိန္အလွဴအတြက္
ပုံေပးလုိက္ရလုိ႔လည္း “ပုံကထိန္”လုိ႔ ေျပာလုိက္တာပါ။
ဘုံကထိန္ဆုိတာ အလွဴေငြ၀ုိင္းထည့္ရျခင္းဆုိတဲ့
ပုံစံျပယုဂ္ေလာက္ပဲ ဟန္ျပရွိေတာ့လုိ႔လည္း “ပုံကထိန္”
လုိ႔ ေျပာလုိက္တာပါ။ ဘုံကထိန္နဲ႔လည္း ကာရန္ကုိက္ေအာင္ေပါ့။

“ေက်ာင္းဒကာ ေက်ာင္းအမ” ဆုိတာ နမူနာေျပာတာပါ။
ေက်ာင္းအေပၚ ေက်းဇူးမ်ားသူ၊ မ်ားမ်ားလွဴသူ၊
တစ္ခါတစ္ရံမွ လွဴေပမယ့္ အရမ္းခ်မ္းသာသူ၊ ေက်ာင္းအေပၚ
ေက်းဇူးမ်ားဖုိ႔ အလားအလာရွိသူ၊ ၾသဇာအရွိန္အ၀ါႀကီးမားသူ၊
ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားသူ၊ လူလည္က်သူ ..... စသည္အားျဖင့္
ဉတ္သကၤန္း တစ္ဦးတည္းလွဴဖုိ႔ ေတာင္းဆုိသူ
မည္သူမဆုိ အက်ဳံး၀င္ပါတယ္။
တခ်ဳိ႕က လူလည္က်ၿပီး “ဉတ္သကၤန္း”ကုိ က်ေနာ္
တာ၀န္ယူပါတယ္၊ “ဉတ္သကၤန္းကုိေတာ့ က်ေနာ္
တစ္ဦးတည္းကပဲ ႏွစ္တုိင္းလွဴပါရေစ” လုိ႔
သဒၶါတရား အထူးေကာင္းသလုိလုိ ဘာလုိလိုနဲ႔
ဉတ္သကၤန္းအလွဴကုိ တစ္ဦးတည္း အပုိင္စီးတတ္ၾကပါတယ္။
“စုေပါင္းအလွဴေငြထဲက ညႇပ္မႀကီးဖုိးသက္သာလည္း
မနည္းဘူး” ဆုိၿပီး၊ ဒါမွမဟုတ္ “သူက ေက်ာင္းအတြက္
ေက်းဇူးမ်ားတဲ့သူဆုိေတာ့ ဦးစားေပးလုိက္ပါမယ္ေလ”
ဆုိၿပီး သြားလက္ခံလုိက္လုိ႔ကေတာ့ “ဘုံကထိန္”
ဆုိတာ နာမည္ခံသက္သက္ပဲ ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။
ဘုံသကၤန္း နဲ႔ ကထိန္ခင္းမွ ဘုံကထိန္ျဖစ္မယ္ဆုိတာကုိ
လုံး၀ မေမ့လုိက္ပါနဲ႔။ ကထိန္ခင္းတဲ့ ဉတ္သကၤန္းဟာ
ဘုံသကၤန္း ျဖစ္ကုိျဖစ္ရပါမယ္။
ကထိန္ခင္းတယ္ဆုိတာ သကၤန္းေတြအမ်ားႀကီးလွဴတာ၊
လွဴဖြယ္၀တၳဳေတြ အမ်ားႀကီးလွဴတာ၊
ပေဒသာပင္ေတြ အမ်ားႀကီးလွဴတာကုိ ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။
ကထိန္ခင္းတဲ့ “ဉတ္သကၤန္းလွဴတာ”ကုိ ေျပာတာပါ။
ကထိန္ခင္းတဲ့ သကၤန္းလွဴတာကုိပဲ ကထိန္ခင္းတယ္လုိ႔
အလြယ္တကူ ေျပာေနၾကေပမယ့္ လူ၀တ္ေၾကာင္
ဒကာ ဒကာမေတြက လုံး၀ ကထိန္ခင္းလုိ႔ မရပါဘူး။
သံဃာက သေဘာတူခြင့္ျပဳထားတဲ့ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးကပဲ
ကထိန္ခင္းလုိ႔ရပါတယ္။ ကထိန္ကုိ ဒကာ ဒကာမေတြက
ခင္းတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သံဃာ့ခြင့္ျပဳခ်က္ရထားတဲ့
“ရဟန္းတစ္ပါး” ကပဲ ခင္းတာပါ။

သိမ္ထဲမွာ သံဃာေတာ္ေတြ စုေ၀းၿပီး ကထိန္ခင္းမယ့္ရဟန္းကုိ
သံဃာက ကထိန္သကၤန္းေပးရတယ္။ “ေရာ့-အင့့္”
ဆုိၿပီး ဒီအတုိင္းေပးရတာမဟုတ္ပါဘူး။
ကမၼ၀ါစာရြတ္ဖတ္ၿပီး ၊ေသခ်ာေပးရတာပါ။
ဘယ္ကမၼ၀ါပဲ ႐ြတ္႐ြတ္၊ “ကမၼ၀ါတုိင္းမွာ အပုိင္း(၃)ပုိင္း”ပါပါတယ္။
“အသိေပးျခင္းအပုိင္း၊ အဆုိျပဳျခင္းအပုိင္းနဲ႔
အတည္ျပဳျခင္း အပုိင္း”တုိ႔ပါပဲ။
●အသိေပးျခင္းအပုိင္းမွာ
“အေျခအေန အဆင္ေျပၿပီဆုိရင္ သံဃာကဒီကံ
(ဒီကံ)ကုိ ျပဳပါေတာ့မယ္”လုိ႔ အသိေပးလုိက္ပါတယ္။
●အဆုိျပဳျခင္းအပုိင္းမွာ “သံဃာက ဒီကံ (ဒီကံ)ကုိ
ျပဳေနပါၿပီ၊ သေဘာတူရင္ ၿငိမ္ေနပါ။ သေဘာမတူရင္
ထေျပာပါ”လုိ႔ အဆုိျပဳလုိက္ပါတယ္။
●အတည္ျပဳျခင္းအပုိင္းမွာ “သံဃာအားလုံးၿငိမ္ေနတဲ့အတြက္
သေဘာတူတယ္လုိ႔ မွတ္ယူပါတယ္။ သံဃာက ဒီကံ
(ဒီကံ)ကုိ ျပဳၿပီးပါၿပီ”လုိ႔ အတည္ျပဳ လုိက္ပါတယ္။

“အသိေပးျခင္း”ကုိ ပါဠိလုိ “ဉ တၱိ”လုိ႔ ေခၚပါတယ္။
“ဉ တၱိ”ဆုိတဲ့ စကားလုံးကုိပဲ လုံးႀကီးတင္ေဖ်ာက္၊
ေအာက္က(တ)ျဖဳတ္၊ အသတ္ကေလးထည့္ၿပီး “ဉတ္”
လုိ႔ ပါဠိသက္ျမန္မာေ၀ါဟာရအေနနဲ႔ ေခၚလုိက္ၾကတာပါ။
ဉတ္ရယ္၊ ကမၼ၀ါရယ္ ႏွစ္ခုတဲြလုိက္ေတာ့
ဉတ္ကမၼ၀ါျဖစ္သြားတာေပါ့။ ကထိန္ခင္းရဟန္းကုိ
ကထိန္သကၤန္းေပးတဲ့အခါ ဉတ္ကမၼ၀ါ႐ြတ္ဖတ္ၿပီးမွ
ေပးရတဲ့အတြက္ ကထိန္သကၤန္းကုိ “ဉတ္ကမၼ၀ါသကၤန္း”
လုိ႔ေခၚပါတယ္။ ဉတ္ကမၼ၀ါသကၤန္းလုိ႔ အျပည့္အစုံေခၚရင္
စကားလုံးမ်ားေနတဲ့အတြက္ စကားလုံးနည္းေအာင္
ကမၼ၀ါဆုိတဲ့ ေနာက္စကားလုံးကုိ ျဖဳတ္ၿပီး
“ဉတ္သကၤန္း”လုိ႔ပဲ အတုိခ်ဳံး ေခၚလုိက္ၾကလုိ႔
ခုခ်ိန္ထိ ကထိန္သကၤန္းကုိ “ဉတ္သကၤန္း”လုိ႔ပဲ
ေခၚေနၾကတာပါ။
အမွန္ေတာ့ အမ်ားနားယဥ္ၿပီးသား ကမၼ၀ါဆုိတဲ့
စကားလုံးနဲ႔ပဲ “ကမၼ၀ါသကၤန္း”လုိ႔ ေခၚလုိက္ရင္
ပုိရွင္းပါတယ္။ “ကမၼ၀ါဖတ္တယ္”ဆုိတဲ့စကား၊
ဘာသာေရး ဗဟုသုတႂကြယ္တဲ့သူကုိ
“သူကေတာ့ ကမၼ၀ါဖတ္မယ့္သူပဲ”လုိ႔ ေျပာတဲ့ စကားေတြက
အမ်ားၾကားဖူးနား၀ရွိၾကၿပီးသားမဟုတ္လား။
သိမ္ထဲမွာ ကမၼ၀ါဖတ္မယ့္ သကၤန္းမုိ႔လုိ႔ ကထိန္သကၤန္းကုိ
“ကမၼ၀ါသကၤန္း”လုိ႔ေခၚတယ္ဆုိရင္ အားလုံး အလြယ္တကူ
နားလည္သြားၾကမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ အစဥ္အလာ
ေခၚေနၾကအတုိင္း “ဉတ္သကၤန္း”လုိ႔ပဲ ထားလုိက္ပါေတာ့။
ဉတ္သကၤန္းကုိ “ညပ္သကၤန္း”လုိ႔ အသံထြက္မွန္ေအာင္
မေခၚတတ္ဘဲ “ညႇပ္သကၤန္း”လုိ႔ ဟထုိးသံနဲ႔
ေခၚေနၾကတဲ့အတြက္ အခုထက္ထိ ညႇပ္သကၤန္းလုိ႔
ႏႈတ္က်ဳိးေနၾကပါတယ္။ “ညႇပ္သကၤန္း”လုိ႔
ေခၚရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ “ညပ္သကၤန္း”လုိ႔ ေခၚရမွာေပါ့။
ကမၼ၀ါစာနဲ႔ ညႇပ္ၿပီးေပးရတဲ့ သကၤန္းမုိ႔လုိ႔ ညႇပ္သကၤန္းေခၚတာ
မဟုတ္ပါဘူး။ “၀ါးျခမ္းျပား၊ သစ္သားေခ်ာင္း”စတဲ့
အရာ၀တၳဳတစ္ခုခုနဲ႔ သကၤန္းကုိ ဟုိဘက္ဒီဘက္ညႇပ္ၿပီး
ခ်ည္ထားတဲ့သကၤန္းမုိ႔လုိ႔လည္း ညႇပ္သကၤန္းလုိ႔
ေခၚတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဉတ္သကၤန္း (ညပ္သကၤန္း)ကုိ
အသံထြက္မပီလုိ႔ “ညႇပ္သကၤန္း”လုိ႔ ေခၚေနၾကတာပါ။
ဉတ္သကၤန္းကုိပဲ တခ်ဳိ႕က “ညႇပ္မႀကီး”လုိ႔လည္း
ေခၚၾကပါေသးတယ္။ ဉတ္သကၤန္းကုိလည္း အမ်ားအားျဖင့္
ႏွစ္ထပ္သကၤန္းႀကီး (ဒုကုဋ္)နဲ႔ လုပ္ၾကတဲ့အတြက္
အႀကီးစားသကၤန္း၊ အႀကီးဆုံးသကၤန္းျဖစ္လုိ႔
“ညႇပ္မ”၊ “ညႇပ္မႀကီး”လုိ႔ ေခၚၾကတာပါ။
တခ်ဳိ႕ကထိန္ေတြမွာ ဉတ္သကၤန္းကုိ တျခားလွဴဖြယ္ပစၥည္းေတြ
အမ်ားႀကီး ၿခံရံၿပီး ပေဒသာပင္ႀကီး သီးထားတတ္ၾကတဲ့အတြက္
ပေဒသာပင္ေတြ အားလုံးထဲမွာ အႀကီးဆုံးျဖစ္လုိ႔လည္း
ဉတ္သကၤန္းပါတဲ့ ပင္မပေဒသာပင္ႀကီးကုိ
“ညႇပ္မႀကီး”လုိ႔ ေခၚၾကတာလည္းရွိပါတယ္။
ဉတ္သကၤန္းကုိ ႏွစ္ထပ္သကၤန္းႀကီးနဲ႔ပဲ လုပ္လုိ႔ရတာ
မဟုတ္ပါဘူး။ ခါး၀တ္သင္းပုိင္နဲ႔လည္း လုပ္လုိ႔ရပါတယ္။
ကုိယ္႐ုံဧကသီနဲ႔လည္း လုပ္လုိ႔ရပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ကထိန္သကၤန္းလွဴတဲ့ အလွဴ႕ရွင္ေတြကလည္း
သင္းပုိင္တစ္ထည္ျဖစ္ျဖစ္၊ ဧကသီတစ္ထည္ျဖစ္ျဖစ္၊
ဒုကုဋ္တစ္ထည္ျဖစ္ျဖစ္ လွဴဒါန္းရင္ လုံေလာက္ပါတယ္။
ကထိန္ခင္းမယ့္ ကထိန္သကၤန္းကုိ သကၤန္းသုံးထည္
(သုံးမ်ဳိး)လုံး လွဴစရာ မလုိပါဘူး။
လူအေတာ္မ်ားမ်ားက ဒုကုဋ္လုိ႔ေခၚတဲ့ ႏွစ္ထပ္
သကၤန္းႀကီးနဲ႔မွ ကထိန္ခင္းလုိ႔ရတယ္ထင္ၿပီး ၊
ကထိန္သကၤန္းလွဴရင္ ႏွစ္ထပ္သကၤန္းႀကီးပဲ
လွဴေနၾကပါတယ္။ မဟုတ္ပါဘူး။ သင္းပုိင္ပဲ
လွဴလည္းရပါတယ္။ ဧကသီပဲလွဴလည္းရပါတယ္။
သံဃာေတာ္ေတြ အမွန္တကယ္ သုံးမယ့္
သကၤန္းလွဴတာ အေကာင္းဆုံးပါပဲ။
ကထိန္ပဲြမွာ လွဴဒါန္းၾကတဲ့ သကၤန္းေတြ အမ်ားႀကီးထဲမွာ
ကထိန္ခင္းမယ့္ သကၤန္း (တစ္ထည္တည္းသာ)ကုိ
ဉတ္သကၤန္းလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ကထိန္ခင္းမယ့္
သကၤန္းမွ တစ္ပါး တျခားသကၤန္းေတြကုိေတာ့
ဉတ္သကၤန္းရဲ႕ အၿခံအရံ သကၤန္းေတြျဖစ္လုိ႔
“ဉတ္ရံသကၤန္း”လုိ႔ ေခၚပါတယ္။
တစ္နည္းေျပာရရင္ေတာ့ ကထိန္မွာ လွဴၾကတဲ့
သကၤန္းေတြ အမ်ားႀကီးထဲမွာ ဉတ္သကၤန္းကုိ
“ကထိန္သကၤန္း”လုိ႔ ေခၚပါတယ္။
ဉတ္သကၤန္းမွ တစ္ပါး တျခားသကၤန္းေတြကုိေတာ့
ကထိန္သကၤန္းရဲ႕ အၿခံအရံသကၤန္းေတြျဖစ္လုိ႔
“ကထိန္ရံသကၤန္း”လုိ႔လည္း ေခၚပါတယ္။
ကထိန္အာနိသင္အျဖစ္ရသြားမယ့္ သကၤန္းေတြျဖစ္လုိ႔
“ကထိန္အာနိသင္ သကၤန္း”လုိ႔လည္း ေခၚပါတယ္။
စကားလုံးက်ဥ္းက်ဥ္းနဲ႔ အရွင္းဆုံးေျပာရရင္ေတာ့
“ကထိန္သကၤန္း”နဲ႔ “အာနိသင္သကၤန္း”လုိ႔ ေျပာရမွာေပါ့။
ဉတ္သကၤန္းက ကထိန္သကၤန္း၊ ဉတ္ရံသကၤန္း၊
ကထိန္ရံသကၤန္းက အာနိသင္သကၤန္း..။
ကထိန္သကၤန္းက တစ္ထည္ပဲရွိပါတယ္။
(တစ္စုံမဟုတ္ပါ၊ သင္းပုိင္၊ သုိ႔မဟုတ္ ဧကသီ၊
သုိ႔မဟုတ္ ႏွစ္ထပ္သကၤန္းႀကီး။)
အာနိသင္သကၤန္းက လွဴရင္လွဴၾကသေလာက္
အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။

“ကထိန္သကၤန္း”ကုိ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကပဲလွဴၿပီး
“အာနိသင္သကၤန္း”ကုိ အမ်ားစုေပါင္းၿပီး လွဴတယ္ဆုိရင္
အဲဒီကထိန္ဟာ ဘုံကထိန္မဟုတ္ပါဘူး။
“အာနိသင္သကၤန္း”ကုိ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကပဲလွဴၿပီး
“ကထိန္သကၤန္း”ကုိ အမ်ားစုေပါင္းၿပီး
လွဴတယ္ဆုိရင္ အဲဒီ ကထိန္ဟာ ဘုံကထိန္ပါ။
ကထိန္တစ္ခု “ဘုံကထိန္”ျဖစ္ဖုိ႔အတြက္ အဓိကအက်ဆုံးကေတာ့
ကထိန္သကၤန္းလုိ႔ေခၚတဲ့ ဉတ္သကၤန္းဟာ အမ်ားစုေပါင္းၿပီး
လွဴတဲ့ ဘုံသကၤန္းျဖစ္ဖုိ႔ပါပဲ။ ဒကာ ဒကာမအမ်ား တတ္စြမ္းသမွ်
လွဴဒါန္းၾကတဲ့ စုေပါင္းအလွဴေငြနဲ႔ ကထိန္သကၤန္း
(ဉတ္သကၤန္း)၀ယ္မွ အဲဒီကထိန္ဟာ ဘုံကထိန္ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။
ကထိန္သကၤန္း အဓိကဆုိေပမယ့္ အာနိသင္သကၤန္းကလည္း
အေရးႀကီးပါတယ္။ “ကထိန္အလွဴရွင္ ႏွစ္ဦး ဆုံေနရင္ အာနိသင္သကၤန္း(ကထိန္ရံသကၤန္း)မ်ားမ်ားပုိလွဴႏုိင္တဲ့
အလွဴရွင္ရဲ႕ ကထိန္သကၤန္းကိုပဲ ဉတ္တင္ၿပီး
ကထိန္ခင္းရမယ္”.....လုိ႔ ၀ိနည္းအဆုံးအျဖတ္ရွိတဲ့အတြက္
“ကထိန္”လုိ႔ ဆုိလုိက္ရင္ ကထိန္သကၤန္းလည္း ပါရပါမယ္။
အာနိသင္သကၤန္း (ကထိန္ရံသကၤန္း)လည္း ပါရပါမယ္။

အဓိပၸာယ္ရွိတဲ့ ဘုံကထိန္၊ အႏွစ္သာရျပည့္၀တဲ့
ဘုံကထိန္ ျဖစ္ဖုိ႔အတြက္ ကထိန္သကၤန္း
(ဉတ္သကၤန္း)ဟာလည္း အမ်ားစုေပါင္းေကာင္းမႈ ျဖစ္ရပါမယ္။
အာနိသင္သကၤန္း (ကထိန္ရံသကၤန္း)ေတြဟာလည္း
အမ်ားစုေပါင္းေကာင္းမႈ ျဖစ္ရပါမယ္။
ကထိန္သကၤန္းကေတာ့ အမ်ားစုေပါင္းအလွဴေငြနဲ႔ ၀ယ္ရမွာေပါ့။
အာနိသင္သကၤန္းကေတာ့ အမ်ားစုေပါင္းအလွဴေငြနဲ႔
၀ယ္တာေတြလည္း ရွိမယ္။ သူတစ္စုံ၊ ငါတစ္စုံ စသည္ ...
စြမ္းႏုိင္သမွ် ၀ုိင္းလွဴၾကတာေတြလည္း ရွိမယ္ေပါ့။
ငါးစုံတတ္ႏုိင္ ငါးစုံ၊ အစုံတစ္ရာတတ္ႏုိင္ အစုံတစ္ရာ ....
ဆႏၵရွိသလုိ လွဴလုိ႔ရပါတယ္။ အလွဴေငြပဲထည့္ထည့္၊
သကၤန္းပဲလွဴလွဴ အမ်ားစုေပါင္းေကာင္းမႈ
အာနိသင္သကၤန္း (ကထိန္ရံသကၤန္း)လုိ႔ပဲ ေခၚႏုိင္ပါတယ္။

●ကုိယ္က သကၤန္းမ်ားမ်ား လွဴႏုိင္လုိ႔ဆုိၿပီး ကုိယ့္သကၤန္းကုိပဲ
ဉတ္သကၤန္းလုပ္ၿပီး ကထိန္ခင္းခုိင္းတာမ်ဳိးလုံး၀
မျပဳလုပ္သင့္ပါဘူး။ “ဘုံကထိန္”လုိ႔ နာမည္ခံထားတဲ့အတြက္
ဘုံေကာင္းမႈျဖစ္တဲ့ သကၤန္းကုိ ဉာတ္သကၤန္းလုပ္တာကုိပဲ
ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴ ၀မ္းေျမာက္သင့္ပါတယ္။
ဉတ္သကၤန္းထဲမွာ ကိုယ့္ကုသုိလ္ပါခ်င္ရင္
သကၤန္းဘယ္ႏွစ္စုံပဲလွဴလွဴ ဉတ္သကၤန္းအတြက္
အလွဴေငြ သီးျခားထည့္လုိက္႐ုံပါပဲ။
ကထိန္သကၤန္းေရာ၊ ကထိန္ရံသကၤန္းေတြေရာ၊
သကၤန္းမွတစ္ပါး တျခားလွဴဖြယ္၀တၳဳအားလုံးေရာ၊
ဘုန္းႀကီးဆြမ္းကပ္နဲ႔ ဧည့္ပရိတ္သတ္ အေကြၽးအေမြးအားလုံးေရာ ...
ကထိန္ပဲြနဲ႔ပတ္သက္သမွ် ကုန္က်စရိတ္အားလုံးကုိ
ကုိယ္တစ္ဦးတည္းကပဲ တာ၀န္ယူလွဴဒါန္းမယ္ဆုိရင္ေတာ့
ကုိယ္လွဴတဲ့သကၤန္းကိုပဲ ဉတ္သကၤန္းလုပ္ၿပီး
ကထိန္ခင္းႏုိင္ပါတယ္ (ကထိန္ခင္းဖုိ႔ လွဴႏုိင္ပါတယ္)။
●ဒါေပမဲ့ အဲဒီကထိန္ဟာ ဘုံကထိန္ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။
ဘုံကထိန္မဟုတ္ေတာ့တဲ့အတြက္ “ေက်ာင္းတုိက္ကထိန္အတြက္”
ဆုိၿပီး ဘယ္သူ႔ဆီကမွ အလွဴေငြ လုိက္မေကာက္သင့္ေတာ့ပါဘူး။
●တကယ္လုိ႔ အလွဴေငြ လုိက္ေကာက္ခဲ့မယ္ဆုိရင္
“လိမ္ညာၿပီး အလွဴခံတာ” ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
●ကထိန္သကၤန္းနဲ႔ ကထိန္ရံသကၤန္း၊ သကၤန္းအားလုံးကုိေတာ့
ကုိယ္ကလွဴမယ္။အမ်ားစုေပါင္းလွဴထားတဲ့ အလွဴေငြကုိေတာ့
ဘုန္းႀကီးဆြမ္းကပ္နဲ႔ ဧည့္ပရိတ္သတ္ အေကြၽးအေမြးကိစၥမွာပဲ
သုံးမယ္ဆုိရင္ေတာ့ သူတစ္ပါးရဲ႕ ကထိန္အလွဴကုိ
“ေခါင္းပုံျဖတ္”လုယူလုိက္တာပါပဲ။
●ပစၥည္းကုိေခါင္းပုံျဖတ္တာထက္ “ကုသိုလ္” ကုိ
ေခါင္းပုံျဖတ္တာက ပုိၿပီးယုတ္မာပါတယ္။
ကထိန္ပဲြအတြက္ လုိအပ္သမွ် သကၤန္းအားလုံး က်ေနာ္၊
က်မ တစ္ဦးတည္းကပဲ တာ၀န္ယူလွဴပါ့မယ္လုိ႔
တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကေျပာတာကုိ ကထိန္ပဲြစီစဥ္သူေတြက
“သကၤန္းဖုိး အကုန္အက် သက္သာသြားၿပီ၊
သကၤန္း၀ယ္စရာမလုိေတာ့ဘူး” ဆုိၿပီး
လက္ခံလုိက္မယ္ဆုိရင္ အဲဒီကထိန္ဟာ
“ဘုံကထိန္” မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။
အဲဒီ “တစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကထိန္” ပဲျဖစ္သြားပါတယ္။
သကၤန္းအားလုံးကုိ တစ္ဦးတစ္ေယာက္က လွဴတာ
မဟုတ္ေပမယ့္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္လွဴတဲ့သကၤန္းကုိ
ကထိန္သကၤန္း (ဉတ္သကၤန္း) လုပ္လုိက္မယ္ဆုိရင္လည္း
အဲဒီ ကထိန္ဟာ ဘုံကထိန္မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။
အဲဒီ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကထိန္ပဲျဖစ္သြားပါတယ္။

►အဲဒီလုိနည္းနဲ႔ ခံလုိက္ရတဲ့ အႀကိမ္ေပါင္းနည္းမယ္
မထင္ေတာ့ပါဘူး။ မသိနားမလည္လုိ႔ ခံလုိက္ရတာပါ။
ကထိန္အတြက္ အလွဴေငြသာ ထည့္လုိက္ရတယ္၊
ကထိန္အလွဴရွင္ မျဖစ္လုိက္တဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီးပါပဲ။
ဒီလုိနဲ႔ပဲ ခံခဲ့ရေပါင္းမ်ားပါၿပီ။ ဒီလုိမခံရဖုိ႔အတြက္
“ကထိန္ပဲြစီစဥ္သူေတြ”မွာ အဓိကတာ၀န္ရွိပါတယ္။
သဒၶါတရား သိပ္အားေကာင္းတဲ့ ေက်ာင္းတုိက္ရဲ႕
“အဓိကအလွဴရွင္ေတြ”မွာလည္း တာ၀န္ရွိပါတယ္။
ကထိန္အလွဴမွာ သကၤန္းအဓိကပါပဲ။
ဉတ္သကၤန္းက အဓိကဆုိေပမယ့္ ဉတ္သကၤန္း တစ္ခုတည္းနဲ႔
ကထိန္ပဲြက မျပည့္စုံပါဘူး။ ဉတ္ရံသကၤန္းလုိ႔ေခၚတဲ့
ကထိန္အာနိသင္သကၤန္း (ကထိန္ရံသကၤန္း)
လုံလုံေလာက္ေလာက္ပါမွ၊ သံဃာအပါးေစ့
ေ၀ႏုိင္ေလာက္ပါမွ ကထိန္ပဲြက ျပည့္စုံပါတယ္။
ကထိန္ပဲြလာသူေတြ ဟုိလူတစ္စုံ၊ ဒီလူတစ္စုံ လွဴလုိ႔
သကၤန္းေတြ ပိုလွ်ံသြားလည္း ျပႆနာမရွိပါဘူး။
ပုိလွ်ံေလေကာင္းေလပါပဲ။ ကထိန္ရဲ႕ အႏွစ္သာရက
သံဃာေတာ္ေတြ သိကၡာပုဒ္၀န္ထုပ္ သက္သာသြားဖုိ႔နဲ႔
သကၤန္းလာဘ္လာဘ ျပည့္စုံသြားဖုိ႔ ျဖစ္တဲ့အတြက္
သကၤန္း ပုိလွ်ံသြားမွာကုိ စိတ္ပူေနစရာ မလုိပါဘူး။
ပုိလွ်ံတဲ့ သကၤန္းေတြကုိ သံဃာေတာ္ေတြက
၀ိနည္းစည္းကမ္းနဲ႔အညီ စနစ္တက် စီမံခန္႔ခဲြသြားၾကပါလိမ့္မယ္။
အေရးႀကီးဆုံးက အမ်ားစုေပါင္းအလွဴေငြနဲ႔ ဉတ္သကၤန္း
အပါအ၀င္ သကၤန္းေတြ ၀ယ္ျဖစ္ဖုိ႔ပါပဲ။
အမ်ားေကာင္းမႈနဲ႔ ကထိန္သကၤန္းေရာ၊
ကထိန္ရံသကၤန္းေတြေရာ ၀ယ္ကုိ၀ယ္ရပါ့မယ္။
ကထိန္အလွဴမွာ သကၤန္းက အဓိကျဖစ္တဲ့အတြက္
အမ်ားေကာင္းမႈအလွဴေငြဟာ သကၤန္းအတြက္
အဓိက ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ သကၤန္းအစုံ (၁၀၀)လွဴတဲ့သူက
ကထိန္အလွဴရွင္ ျဖစ္ခ်င္တယ္ဆုိရင္ ကထိန္သကၤန္း၀ယ္မယ့္
အမ်ားေကာင္းမႈထဲ အလွဴေငြ ထပ္ထည့္ရပါမယ္။

■လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္အနည္းငယ္ေလာက္က စာေစာင္ေတြမွာ
နာမည္ႀကီးမင္းသမီးတစ္ဦးရဲ႕ ကထိန္အလွဴသတင္းေတြ
ဖတ္ခဲ့ရဖူးပါတယ္။ သိန္းေပါင္းမ်ားစြာ အကုန္အက်ခံၿပီး၊
အႀကီးအက်ယ္ ကထိန္ခင္းတာပါ။ သူ႔ရဲ႕ အင္တာဗ်ဴးေတြမွာ
“သကၤန္းေတာ့ သူလုံး၀မလွဴပါဘူး။
တျခားမင္းသားမင္းသမီးေတြကပဲ လွဴပါတယ္...”တဲ့။
သူကေတာ့ တကယ္လုိအပ္တာကုိပဲ လွဴခ်င္တဲ့အတြက္
ဆန္အိတ္ေတြ၊ ဆီပုံးေတြပဲ လွဴပါတယ္....တဲ့။
ဆန္အိတ္ဘယ္ႏွရာ၊ ဆီပုံးဘယ္ႏွရာေပါ့။
ဆန္အိတ္ေတြ၊ ဆီပုံးေတြ၊ တျခားလွဴဖြယ္၀တၳဳပစၥည္းေတြ
သိန္းဘယ္ႏွရာဖုိးပဲလွဴလွဴ၊ ကထိန္းခင္းမယ့္ သကၤန္း လုံး၀
မလွဴတဲ့အတြက္ အဲဒီ မင္းသမီး ကထိန္အလွဴရွင္ လုံး၀မျဖစ္ပါဘူး။
အဲဒီမင္းသမီး လုံး၀ ကထိန္မခင္းလုိက္ရပါဘူး။
“ကထိန္အမ ဘယ္သူလုိ႔”စာလုံးႀကီးႀကီးနဲ႔
ေရးခ်င္သေလာက္ေရး ၊အဲဒီမင္းသမီး “ကထိန္အမ”
လုံး၀ မဟုတ္ပါဘူး။ ဆန္အိတ္ေတြ၊ ဆီပုံးေတြ လွဴၿပီး
ေက်ာင္းတုိက္ရဲ႕ လုိအပ္ခ်က္ေတြကုိ ျဖည့္ဆည္းေပးတာ
ကုသုိလ္ေတာ့ ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒါဟာ
ကထိန္ခင္းတာ မဟုတ္ပါဘူး။
ကထိန္ခင္းတယ္ဆုိတာ သံဃာေတာ္ေတြ ပစၥည္းေလးပါး
ျပည့္စုံသြားေအာင္ လွဴဖြယ္၀တၳဳမ်ဳိးစုံ အမ်ားႀကီးလွဴဒါန္းတာကုိ
ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ပစၥည္းမ်ဳိးစုံ၊ ပုိက္ဆံမ်ဳိးစုံနဲ႔
ပေဒသာပင္ေတြ သီးၿပီး လွဴဒါန္းတာဟာ ကထိန္ခင္းတာ
မဟုတ္ပါဘူး။ ကထိန္သကၤန္းနဲ႔ ကထိန္ရံသကၤန္းေတြ
လွဴတာကုိပဲ ကထိန္ခင္းတယ္လုိ႔ ေခၚပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ကထိန္အလွဴရဲ႕ အၿခံအရံအျဖစ္နဲ႔ ပစၥည္းမ်ဳိးစုံ
လွဴဒါန္းလုိက္ေတာ့လည္း ကထိန္အလွဴကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး၊
ကုသုိလ္ပုိတုိးသြားတာေပါ့။ ကုသုိလ္ဆုိတာ တုိးေလ
ေကာင္းေလပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ကထိန္ရဲ႕ အႏွစ္သာရ
အဓိကအခ်က္ကုိေတာ့ ေမ့မသြားဖုိ႔ အထူးဂ႐ုစုိက္ရပါမယ္။

■စာသင္တုိက္တုိ႔ ရိပ္သာတုိ႔လုိ လူအမ်ား ဆည္းကပ္
ကိုးကြယ္ေနၾကတဲ့ ေက်ာင္းတုိက္ေတြရဲ႕ ႏွစ္စဥ္ကထိန္ဟာ
“ဘုံကထိန္”ပဲ ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ ဟုိလူကလည္း ေက်ာင္းတုိက္ကုိ
ေက်းဇူးျပဳ၊ ဒီလူကလည္း ေက်ာင္းတုိက္ကုိ ေက်းဇူးျပဳနဲ႔
သူ႔နည္းသူ႔ဟန္နဲ႔သူ သူတတ္ႏိုင္တဲ့ဘက္ကေနအားလုံး
၀ုိင္း၀န္ၿပီး ေက်ာင္းတုိက္ကုိ ေက်းဇူးျပဳေနၾကတာျဖစ္တဲ့အတြက္
ေက်ာင္းတုိက္ရဲ႕ တစ္ႏွစ္မွာ တစ္ခါသာလွဴရတဲ့
ကထိန္ကုသိုလ္ပဲြမွာ ေက်ာင္းတုိက္ကုိ ေက်းဇူးျပဳေနသူေတြ
အားလုံး တစ္ေယာက္မက်န္ ပါ၀င္ခြင့္ရမွ သဘာ၀က်ပါတယ္။
မ်ားမ်ားလွဴတဲ့သူကလည္း ေက်ာင္းတုိက္ကုိ ေက်းဇူးျပဳသလုိ၊
နည္းနည္းလွဴတဲ့သူကလည္း ေက်ာင္းတုိက္ကုိ ေက်းဇူးျပဳတာပါပဲ။
အၿမဲတမ္းေ၀ယ်ာ၀စၥလုပ္တဲ့သူကလည္း ေက်ာင္းတုိက္ကုိ
ေက်းဇူးျပဳသလုိ တစ္ခါတစ္ရံမွ (တစ္ပါတ္တစ္ခါ၊
တစ္လတစ္ခါ ဆုိသလုိ) ေ၀ယ်ာ၀စၥလုပ္တဲ့သူကလည္း
ေက်ာင္းတုိက္ကုိ ေက်းဇူးျပဳတာပါပဲ။
ေန႔စဥ္ သုိ႔မဟုတ္ ရက္ျခားဆြမ္းခံႂကြေနတဲ့ ဆြမ္းခံရပ္ကြက္ ၊
ဆြမ္းခံလမ္းက ဆြမ္းဒကာ ဆြမ္းအမေတြကလည္း
ေက်ာင္းတုိက္ကုိ ေက်းဇူးျပဳသလုိ ၀န္ထမ္းသေဘာမ်ဳိးခန္႔ထားတဲ့
ေက်ာင္းလုပ္သားေတြကလည္း ေက်ာင္းတုိက္ကုိ
ေက်းဇူးျပဳတာပါပဲ။ ေန႔စဥ္၊ သုိ႔မဟုတ္ ရက္ျခား
ဆြမ္းခံႂကြၿပီး သူတုိ႔လွဴတဲ့ ဆြမ္းကိုေတာ့
ကုိယ္ကယူေနၿပီးေတာ့ အက်ဳိးအာနိသင္ထူးျခားတဲ့
ကထိန္အလွဴက်မွ လွဴခြင့္မေပးဘဲ ေဘးခ်ိတ္ေခ်ာင္ထုိး
ထားတယ္ဆုိရင္ သဘာ၀က်ပါ့မလား၊ သင့္ေတာ္ပါမလား။
ကုိယ့္မွာသူေတာ္ေကာင္းစိတ္ ရွိရာေရာက္ပါ့မလား။
ေက်ာင္းတုိက္တစ္တုိက္အတြက္ တစ္ႏွစ္မွာ တစ္လ၊
တစ္လမွာ တစ္ရက္၊ တစ္ရက္မွာ တစ္ႀကိမ္ပဲ
လွဴခြင့္ရတဲ့ ကထိန္အလွဴ (အလွဴအားလုံးထဲမွာ
အထူးျခားဆုံးအလွဴ)မွာ ေက်ာင္းတုိက္ကုိ
ေက်းဇူးျပဳေနသူ ဘယ္သူ႔ ဘယ္သူကုိမွ
ေဘးခ်ိတ္ေခ်ာင္ထုိးမထားသင့္ပါဘူး။
အားလုံးရဲ႕ သူ႔အပုိင္းနဲ႔သူ ကူညီပံ့ပုိးမႈေၾကာင့္သာ
ေက်ာင္းတုိက္လည္ပတ္ေနႏိုင္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္
ေက်ာင္းတုိက္ကုိ ကူညီပံ့ပုိးေပးေနသူအားလုံး
ေက်ာင္းတုိက္ရဲ႕ ကထိန္ဟာ အမ်ားေကာင္းမႈ
“ဘုံကထိန္” ျဖစ္ကုိျဖစ္ရပါမယ္။
တစ္ခ်ဳိ႕က “ဒီေက်ာင္းတုိက္မွာ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္း
ကြၽန္ေတာ္၊ကြၽန္မ တစ္ဦးတည္းပဲ ကထိန္ခင္းပါ့မယ္”၊
“ဒီေက်ာင္းတုိက္ရဲ႕ ရာသက္ပန္ ကထိန္အလွဴရွင္
အျဖစ္ ကြၽန္ေတာ္၊ကြၽန္မ ပဲ တာ၀န္ယူပါ့မယ္”လုိ႔
ကုိယ္ဆည္းကပ္ ကုိးကြယ္ေနတဲ့ ေက်ာင္းတုိက္ရဲ႕
ကထိန္ကုိ ကုိယ္ပုိင္ကထိန္အျဖစ္ ရာသက္ပန္
ကန္ထ႐ုိက္ဆဲြထားတတ္ၾကပါတယ္။
႐ုတ္တရက္ၾကည့္လုိက္ရင္ သဒၶါအားႀကီးတယ္လုိ႔
ထင္ရေပမယ့္ ၊တကယ္ေတာ့ သဒၶါအားႀကီးတာ
မဟုတ္ပါဘူး။ “အတၱ” အားႀကီးတာပါ။

တစ္ႏွစ္မွာ တစ္ခါပဲ ခင္းခြင့္ရတဲ့ ေက်ာင္းတုိက္ကထိန္ဟာ
ကုိယ္တစ္ဦးတည္းရဲ႕ ကထိန္ပဲျဖစ္ရမယ္ဆုိတဲ့
အတၱစိတ္ထဲမွာ ထူးျခားးတဲ့ ကထိန္အလွဴရဲ႕ ထူးျခားတဲ့
အက်ဳိးအာနိသင္ေတြကုိ ကုိယ္တစ္ေယာက္တည္းပဲ
ယူမယ္ဆုိတဲ့ “ေလာဘ”ေတြလည္း ပါေနသလုိ ၊ထူးျခားတဲ့
အက်ဳိးအာနိသင္ေတြ သူတစ္ပါး မရေစခ်င္တဲ့
“မစၧရိယ”ေတြလည္းပါေနပါတယ္။
ကုိယ္ဆည္းကပ္ေနတဲ့ ေက်ာင္းတုိက္က တရားရိပ္သာ
ျဖစ္ေနၿပီး ကိုယ္ကလည္း အဲဒီတရားရိပ္သာမွာ
အားထုတ္ေနတဲ့ တရားေယာဂီဆုိရင္ေတာ့ အဲဒီလုိ
အတၱစိတ္မ်ဳိး ပုိလုိ႔ေတာင္ မေမြးျမဴသင့္ပါဘူး။
ကုိယ္တစ္ဦးတည္းကပဲ ေက်ာင္းတုိက္ကုိ အဖက္ဖက္က
ကူညီေထာက္ပ့ံေနတယ္၊ တျခားဘယ္သူရဲ႕ အကူအညီမွ
ေက်ာင္းတုိက္က မယူရဘူးဆုိရင္ေတာ့ ကုိယ္တစ္ဦးတည္းကပဲ
အဲဒီေက်ာင္းတုိက္မွာ ႏွစ္စဥ္ ကထိန္ခင္းသင့္ပါတယ္။
အဲဒီလုိမွ မဟုတ္ဘဲ အားလုံးရဲ႕ ၀ုိင္း၀န္း ကူညီပံ့ပုိးမႈနဲ႔
ေက်ာင္းတုိက္လည္ပတ္ေနတာဆုိရင္ေတာ့
ကုိယ္တစ္ဦးတည္းက ကထိန္မခင္းဘဲ အားလုံးနဲ႔
တုိင္ပင္ညိႇႏႈိင္းၿပီး ဘုံကထိန္ပဲ ခင္းသင့္ပါတယ္။
ကုိယ္က မ်ားမ်ားလွဴခ်င္ရင္ လွဴေပါ့။
မ်ားမ်ားကူခ်င္ရင္ ကူေပါ့။

ဘုံကထိန္ခင္းျခင္းအားျဖင့္ ... ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ မာန၊
မစၧရိယဆုိတဲ့ ကိေလသာေတြလည္း ကင္းစင္ပါတယ္။
ေမတၱာ၊ က႐ုဏာ၊ မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာဆုိတဲ့
ျဗဟၼစိုရ္တရားေတြလည္း တုိးပြားပါတယ္။
သဒၶါ၊ ၀ီရိယ၊ သတိ၊ သမာဓိ၊ ပညာ၊ ခႏၲီ ဆုိတဲ့
သူေတာ္ေကာင္းဓာတ္ေတြလည္း အားေကာင္းပါတယ္။
ကိေလသာကင္းစင္ျခင္းဆုိတဲ့ ဂုဏ္အရွိန္၊ ျဗဟၼစုိရ္တရား
တုိးပြားျခင္းဆုိတဲ့ဂုဏ္အရွိန္၊ သူေတာ္ေကာင္းဓာတ္အား
ေကာင္းျခင္းဆုိတဲ့ ဂုဏ္အရွိန္ေတြ တ၀င္း၀င္းတလက္လက္
ေတာက္ပေပါင္းစုေနတဲ့ ဘုံကထိန္ေကာင္းမႈကုိ ပါရမီလုိလားတဲ့
သူေတာ္ေကာင္းအေပါင္းတုိ႔ စုေပါင္းညီညာ ေပ်ာ္႐ႊင္စြာ
ဆင္ႏႊဲက်င္းပၾကမယ္ဆုိရင္ သံသရာမွာ ထူးျခားဆန္းၾကယ္တဲ့
ေကာင္းက်ဳိးေတြကုိ အတူတကြခံစားရင္း နိဗၺာန္စခန္း ၊
ေဗာဓိနန္းကို အတူတကြ ေပ်ာ္႐ႊင္စြာ တက္လွမ္းႏုိင္ၾကမွာ မလဲြဧကန္ပါ။
ဂုဏ္ရွိန္ေပါင္းစုတဲ့ ဘုံကထိန္ေကာင္းမႈကုိ ေပ်ာ္႐ႊင္စြာဆင္ႏႊဲႏုိင္ၾကပါေစ။
-【စာရုိက္ပူေဇာ္သူ - Admin Team of
Young Buddhist's Association】
-【ဆရာေတာ္အရွင္ဆႏၵာဓိက(ေရႊပါရမီေတာရ)】
၏ “ဂုဏ္ရွိန္ေပါင္းစုတဲ့ ဘုံကထိန္ေကာင္းမွဳ”
ႏွာ ၃- ၃၀ မွ -ေကာက္ႏွဳတ္ပူေဇာ္္မွ်ေဝပါသည္။】
Posted by
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm
အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ။ ။