မဟာဂႏၶာရီ ဝိဇၨာလိုင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ဝိပႆ နာလိုင္းကိုလည္းေကာင္း၊
ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ အားထုတ္ခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္
လမ္းေၾကာင္းႏွစ္ခုလံုးကို ထဲထဲဝင္ဝင္ သိရွိသည္ျဖစ္သည္ႏွင့္ အညီ
ဤတြင္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ထိုလမ္းေၾကာင္းႏွစ္ခု ဆက္ႏြယ္ေနပံု ေရးသားခ်က္ကို
ေတြ႔ရွိရပါသည္။

ပညတ္သြားရာ ဓါတ္သက္ပါ အာဏာတက္ၾကြထံုး (၁)
------------------------------------------------------
မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ကိုယ္တိုင္ေရး အတၳဳပၸတၱိ
---------------------------------------------------------------
ဤ၌ ဝိဇၨာေလာက၊ က အုတ္ ထံုး သဲတို႔ျဖင့္ ကမာၻလံုးပံု ဖန္ဆင္း၍ ျဂိဳလ္တိုင္ေပါက္ ေစတီတည္သည္ႏွင့္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ ကမာၻလွည္႔တာ ဘာဆိုင္လို႔တုန္း ေမးစရာ ရွိ၏။ ေမးလည္း ေမးထိုက္သည္သာ ျဖစ္၏။ အေမးလည္း ခံရဘူးသည္ ျဖစ္ခဲ႔၏။

စင္စစ္ ဝိဇၨာတို႔၏ အဘိဉာဥ္ စြမ္းပကားသည္ ရႊံ႔သည္ပင္ ေရႊျဖစ္ႏိုင္စြမ္း ရွိ၏။ သို႔တေစလည္း ဝိဇၨာကား အာဏာပိုင္၏ အာဏာကိုင္မွ်သာ။ ဆိုင္ရာ ကမာၻေစာင့္နတ္ သာသနာေစာင့္နတ္မ်ားတို႔၏ အကူအပံ့ကသာ ရုပ္လံုး ေပၚေစသည္သာ ျဖစ္၏။ သို႔မဟုတ္ ဝိဇၨာတို႔၏ စိတ္ႏွလံုး အလိုကို သူ႔ဆိုင္ရာ ေအာက္လက္ တာဝန္ခံတို႔က အေကာင္ထည္ ေဖၚေပးရျခင္း။

ငါတို႔ သာသနာတြင္းမွ ေပါက္ဖြားၾက ေလကုန္ေသာ သရဏဂံုတည္ ဝိဇၨာတို႔သည္ အျခား ေလာကီ ဝိဇၨာတို႔သို႔ တစ္ကိုယ္စာမွ် အတြက္ သက္သက္မဟုတ္ သာသနာ အေရးအခင္း အတြက္မွ်သာ။ ေလာကီ ဝိဇၨာဆိုေသာ္မွလည္း ဝိပႆ နာ ဉာဏ္အေျခခံ မလြတ္။

ငါတို႔အဘကား အရိယာဉာဏ္ အျမင္ဝယ္ သကဒါဂါမ္ အဆင့္ထိ ေပါက္ေျမာက္၏။ ဆုထူးပန္ ပါရမီ လက္က်န္ လိုေနေသးသျဖင့္ ေရွ႔မတက္ ႏိုင္ျခင္းမွ်သာ ပရမတ္ဉာဏ္ အျမင္သန္ရာ၌ ဓါတ္ေလးပါး ေျခာက္ျခားေစ ခဲ႔သည္ဆို၏။

တရားျပကား ေအာင္မင္းေခါင္ႀကီး ဆို၏။ တရားျပ အလြန္ညက္ေညာ လွသည္ဆို၏။ တရားစစ္ တရားမွန္ ဟုတ္ မဟုတ္ကိုကား မဟာစည္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဝိပႆ နာရႈနည္း က်မ္းႀကီးမ်ားက အေထာက္အကူ ျပဳခဲ့သည္ဆို၏။

မိမိဉာဏ္အဆင့္ ေရာက္ရာ စာမ်က္ႏွာေလာက္သာ ဖတ္ၾကည္႔ၿပီး မေရာက္ေသးသည္ကိုကား လွန္မၾကည္႔ခဲ့ ဆို၏။ ေရာက္သေလာက္ဖတ္ ဖတ္သေလာက္ေရာက္ ျဖင့္ပင္ တစ္ေယာက္ထီးတည္း အားထုတ္ခဲ့သည္ ဆို၏။

တစ္ေန႔ ၄င္းအားထုတ္ေနစဥ္ အနီးအပါးမွ ဝိဇၨာႏွစ္ဦး ျဖတ္ေလွ်ာက္သြား ၾကၿပီး တစ္ဦးက သည္ပုဂၢိဳလ္က သကဒါဂါမ္ အဆင့္ ေရာက္ေနၿပီ ဟူ၍ ေဝဖန္သြား ခဲ့သည္ဆို၏။

ထိုအေျပာကား အဘ၏ အမူအက်င့္မ်ားႏွင့္ ဟပ္ၾကည္႔ေသာ္ တစ္ထပ္တည္း က်ေနသည္သာျဖစ္၏။ အဘကား ပစၥည္း လာဘ္ လာဘတို႔၌ ျငိကပ္ျခင္း မရွိ။ မာန ေဒါသ ထၾကြျခင္းလည္းမရွိ။ ကိစၥတစ္ခု ေပၚေလတိုင္း သူ႔ကိုယ္သူ အျပစ္ရႈေလ႔ရွိ၏။ ငါတို႔ ေတြ႔ထိဖူးေသာ ေလာကီဂိုဏ္း ေလာကီဝိဇၨာမ်ားႏွင့္ သေဘာသြား သီးျခားခ်ည္းသာ ျဖစ္ဘိ၏။ ေလာကီဂိုဏ္း အမူအက်င့္ အသံုးအႏႈံးကား လံုးလံုးႀကီး ရွာမေတြ႔ မိၿပီ။

၄င္းအားထုတ္စဥ္က အေတြ႔အႀကံဳတစ္ခု ေျပာေသး၏။ မည္သည္႔ အရာကို ၾကည္႔ၾကည္႔ ဓါတ္ေလးပါးတို႔၏ တိုက္ခိုက္ ေဖါက္ျပန္ေနပံု၏ သေဘာမွ်သာ ေတြ႔ေတာ႔သည္ဆို၏။

ေစတီ ရုပ္ပြား ဘုရားမ်ားကို ၾကည္႔၏။ ဘုရားမရွိ ဓါတ္ေလးပါး လႈပ္ရွားေနမႈမွ်သာ သိရေတာ႔၏။

အေဖ၊ အေမဆိုသျဖင့္ ၾကည္႔မိ၏။ အေဖမေတြ႔၊ အေမမေတြ႔၊ ဓါတ္ေငြ႔သာ ေတြ႔သိရေတာ႔၏။

ထိုစဥ္ တရားပြားမ်ားေနဆဲ ဝိဇၨာတစ္ဦး အနီးကပ္လာၿပီး " ပရမတ္မွန္ အျမင္သန္ လားရန္ အဝီစိ " ဤစကားကို ေရရြတ္သြားေတာ႔သည္ ဆို၏။

ပရေမာ ဥတၱေမာ အေတၱာ ပရမေတၱာ စာကဆို၏ မဟုတ္ေလာ။

ပရေမာ ဥတၱေမာ - ျမတ္ေသာ၊ အေတၱာ - အနက္သေဘာတည္း။

ပရမေတၱာ - မေဖါက္မျပန္ မွန္ကန္တိမတ္ ဂုဏ္သကတ္ေၾကာင့္ ျမတ္ေသာ သေဘာရွိေသာ တရား ဤသို႔ပင္ မဟုတ္ေလာ။

ယခုေသာ္ ပရမတ္မွန္ အျမင္သန္ လားရန္ အဝီစိ ဆိုျပန္ရာ ဘာလဲေတြးမိသည္ဆို၏။

ဟုတ္ေလျခင္း..

ဘုရားရွင္ကား ပရမတ္သမား မဟုတ္ေလာ။ သို႔တေစလည္း မယ္ေတာ္ ေတာ္စပ္ခဲ႔ဘူးေသာ တာဝတိ ံသာရွိ ေသတေကတုနတ္သားကို ႏို႔ဘိုးဆပ္တရား အဘိဓမၼာမ်ား ေဟာၾကားခဲ႔သည္မွာ အထင္အရွားပင္ ရွိေခ်၏။

သာရိပုတၱရာမေထရ္သည္လည္း ပရမတ္သမားပင္ မဟုတ္ေလာ။ သို႔တေစလည္း ပရိနိဗၺာန္ စံဝင္ခါနီး မယ္ေတာ္သာရီ ပုေဏၰးမႀကီးကို ႏို႔ဘိုးဆပ္ေသာအားျဖင့္ ၄င္းေမြးရာ မီးေနခန္းသို႔ ၾကြျမန္းကာ ေက်းဇူးဆပ္တုန္႔သြားသည္မွာလည္း အထင္အရွားပင္ ရွိေခ်၏။

သို႔ေၾကာင့္ ပညတ္ေနရာ ပညတ္သံုး။ ပရမတ္ေနရာ ပရမတ္သံုး ဟူေသာထံုးကို ကိုင္စြဲလာခဲ့သည္ဟူ၍ ငါတို႔အား ဆံုးမ ခဲ့ဘူးပါေခ်၏။ ဝိဇၨာဆိုတိုင္းလည္း သည္ပုတ္ထဲကပဲ သည္ပဲခ်ည္႔ပဲ သေဘာမထားသင့္ၿပီ။

သာသနာတြင္း ဝိဇၨာမွန္သမွ် ဆုပန္ႏွင့္ ျဖည္႔က်င့္မႈ လက္မလႊတ္။

ထိုဆုပန္ႏွင့္ ဆုခံ အံံ့ကိုက္ မျဖစ္ၾကေသးမွီ စရိယာသံုးပါးလည္း က်င့္ၿမဲသာ ရွိေခ်လိမ့္ဦးမည္။

သာသနာ႔အက်ိဳး၊ ေလာကအက်ိဳး၊ ေဆြေတာ္အက်ိဳး၊ မ်ိဳးေတာ္ အက်ိဳး၊ မိမိအက်ိဳး။

ထိုအက်ိဳးတရားမ်ား တိုးပြားေအာင္ ေဆာင္ခ်ဥ္းေပးေနမည္ကား ေျမႀကီးလက္ခတ္ မလြဲၿပီ။

ထိုဝိဇၨာတို႔တြင္ အခ်ိဳ႕ကား ဘုရားဆုပန္၊ အခ်ိဳ႕ကား သာဝကဆုပန္၊ ကြဲျပားၾကသည္ဆို၏။

ထိုတြင္ ဘုရားဆုပန္ဝိဇၨာကား ဘုရားရွင္၏ ဇာတ္သိမ္းပြဲ ျဖစ္ေသာ ေရာင္ေတာ္ျပန္ကာလ ယူခြင့္ရရန္ က်င့္ေနၾကၿပီး သာဝကတို႔တြင္ကား ရင့္ေလၿပီးေသာ သာဝကဆုပန္ ဝိဇၨာကား မိမိအား အဆံုးအမ ေပးသနားေသာ ဘုရားကို မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႔ ဖူးေတြ႔ၿပီးေနာက္ အရိယာအက်င့္ က်င့္လ်က္က နိဗၺာန္ဝင္စံရန္ ေရာင္ေတာ္ျပန္ပြဲ အားခဲ၍ က်င့္ေနသည္ ဆို၏။ အျခားတို႔ကဲ့သို႔ သူေယာင္ေတာသြား သူေယာင္မႏွင့္ ေပ်ာ္ပါးရန္ကား မဟုတ္ၿပီ။

ထိုဝိဇၨာတို႔၏ လက္ဝယ္၌ တင္းလင္းရွိေသာ အဘိဥာဥ္မ်ားထဲမွ ကၠုဒၶိဝိဓအဘိဥာဥ္ကား ဤသာသနာ အသံုးခ်ရန္မွတစ္ပါး အျခားလမ္းရွိလိမ့္မည္မဟုတ္ေခ်။

( ဘဝကႏၱာရ သေကၤတကထာ - မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ဆရာေတာ္ )

တဖန္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ သာသနာ တည္စကာလကို မွတ္သားခဲ့ရဖူး၏။ ယခု ျမင္ေတြ႔ေနရေသာ မဟာစည္ သာသနာ႔ရိပ္သာ၏ ျမင္ကြင္းသည္ ယခင္က ဤသို႔မဟုတ္ခဲ့။ ေရာ႔ရဲရဲ သံဆူးႀကိဳး အကာအရံမ်ားႏွင့္ တဲအံုစုမွ်သာ အစပ်ိဳးခဲ႔ရ ဆို၏။
တစ္ေန႔ မဟာရာမ္တံတိုင္းႏွင့္ မုခ္ဦးႀကီးမ်ား တည္ဖန္ရန္ ရည္သန္လ်က္က ပန္းရံမ်ားကို ေခၚငင္ကာ အဓိ႒ာန္ အဝင္ခိုင္းသည္ ဆို၏။ ညစဥ္ဟုဆို၏။

ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကား ထိုပန္းရံအလုပ္သမားတို႔၏ ဦးထိပ္ဝယ္ ကုလားထိုင္ႀကီး၏ အေပၚ၌ ထိုင္လ်က္က ေမတၱာကမၼ႒ာန္း စီးျဖန္းေတာ္မူသည္ ဆို၏။

တစ္ရက္ႏွစ္ရက္ခန္႔ ၾကာေညာင္းလာေသာ္ စိတ္ျငိမ္သက္စ ျပဳလာၾကသည္ဆို၏။ ေခါင္းေဆာင္၌ကား သမာဓိတည္လာသည္ႏွင့္ အာရံုတြင္ မိန္းမေခ်ာေလးတစ္ဦး အနီးသို႔ ကပ္လာသည္ဆို၏။

" အာ...ငါ ဒါမလိုခ်င္လို႔မွ တရားအားထုတ္ေနတာ ဘာလာေႏွာင့္ရွက္တာလဲ "

ပါးစပ္မွလည္းေျပာ လက္သီးျဖင့္လည္း ထထိုးဆို၏။ ထိုအခါ ေခါင္းရင္းမွ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက " ဟဲ႔..ဒကာ ကိုယ္႔အလုပ္ ကိုယ္လုပ္ " ဟူ၍ သတိေပး ခံခဲ့ရဆို၏။

တစ္ဖန္ ေနာက္လိုက္ တစ္ဦးကိုကား ႏြားႀကီးက လာနမ္းသည္ဆို၏။ ထိုအခါ ထိုေနာက္လိုက္ကလည္း " ကဲဟာ ကဲဟာ ဆိုၿပီး ႏြားႀကီး ပါးေစာင္ရိုးကို လက္သီးျဖင့္ ထထိုးျပန္သည္ဆို၏။

ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကလည္း " ဒကာ... ကိုယ္႔အလုပ္ ကိုယ္လုပ္ေလ " မိန္႔ဆိုေတာ္မူၿပီး " တယ္လဲ အေႏွာက္အဖ်က္ ေပါတဲ႔ ေနရာေပကိုး "

ဤသို႔လွ်င္ ၿငီးျငဴေတာ္မူခဲ့ ဆို၏။ သို႔ႏွင့္ ညစဥ္တိုင္း တစ္ပါတ္မွ် ၾကာေညာင္းလာေသာအခါ - တစ္ည တရားရႈမွတ္လ်က္က မီးကဲ႔သို႔ ပူျပင္းလွေသာ ေဝဒနာမ်ား ခါးဆစ္ရိုးမွ ထၾကြလာၿပီး ေက်ာရိုးတစ္ေလွ်ာက္ တဖ်င္းဖ်င္း ထေရာက္လာၾကသည္ဆို၏။ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကလည္း သိဆို၏။

" မေလွ်ာ႔နဲ႔ေနာ္...သည္းခံၿပီး အားထုတ္ေဟ႔ "

" ရပ္မပစ္လိုက္နဲ႔ေနာ္...မ်က္စိမွတ္ၿပီးသာ အားထုတ္ေဟ့ "

ဤသို႔ ေခါင္းရင္းမွေန၍ သတိအၿမဲေပးေနသည္ဆို၏။ ထိုေဝဒနာကား တစ္ဆင့္မွတစ္ဆင့္ တိုး၍လည္းပူ တိုး၍လည္း တက္တက္လာခဲ႔ၿပီး ဦးေခါင္းပိုင္း၏ ငယ္ထိပ္သို႔ ေရာက္ေသာကာလ ရုတ္တရက္ ေပ်ာက္သြားေတာ႔သည္ ဆို၏။

" ေအး...ေအာင္သြားၿပီကြာ႔ " ဟူ၍ မိန္႔ေတာ္မူသတတ္။

ေနာက္ေန႔ ေရာက္ေသာကာလ ပြင့္ေကာင္း ငံျပာရည္ စက္ရံုပိုင္ရွင္ ဦးပြင့္ေကာင္း ေက်ာင္းသို႕ေရာက္ရွိလာၿပီး " အရွင္ဘုရား ဤေက်ာင္း၏ လိုသမွ် တပည္႔ေတာ္ တာဝန္ယူပါရေစဘုရား " ဟူ၍လာေရာက္ ေလွ်ာက္ထားေတာ့သည္ဆို၏ ။

ဤသို႔ျဖင့္ မဟာရာမ္ တံတိုင္းႀကီးမ်ား မုခ္ဦးႀကီးမ်ား စတင္ ျပဳလုပ္ခြင့္ ရလာေတာ့သည္ဆို၏ ။ ထိုသို႔ ျပဳလုပ္ရာ၌လည္း...

" မင္းတို႔ကြာ... လက္ခကိုေတာ႔ ေန႔တြက္ကိုက္ေလာက္ရံုသာ ေတာင္းၾကပါ " ဟူ၍ မူသျဖင့္ ေန႔တြက္ေလာက္ျဖင့္သာ ျပဳလုပ္ေပးခဲ့ရပါသည္ ဟူ၍ ထိုမဟာရာမ္တံတိုင္းႏွင့္ မုခ္ဦးႀကီးမ်ားကို ဦးေဆာင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ရေသာ ဦးထြန္းရွင္ ေခၚ ပိဋကတ္ေတာ္ ေမာင္ထြန္းႀကိဳင္ ဆိုသူက ငါတို႔အား ေလွ်ာက္ထားခဲ့ဖူးသည္ကို မွတ္သားခဲ့ရ ဖူးပါေခ်၏ ။

ထူးျခားသည္မွာ ထိုအဓိ႒ာန္ရက္ ေအာင္ျမင္သည္၏ ေနာက္တစ္ေန႔ နံနက္တြင္မူ မဟာစည္ေက်ာင္းဝင္းႀကီး၏ အတြင္းရွိ ထိန္ပင္ႀကီးမ်ားကိုးပင္တိတိ အလိုလို ရုတ္တရက္လွ်င္ ေလာင္မီးက်ေသာ သစ္ပင္မ်ားပမာ ေသဆံုးသြားၾကေသာဟူ၏ ။

ဤသို႔ ေရးျပရသည္မွာ ဝိပႆ နာဓူရေဆာင္ ဆရာေတာ္ႀကီးပင္ ျဖစ္လင့္ကစား သမထအင္အား ထူေထာင္ရျခင္းကိုလည္း သိေစလို၏ ။

ပရမတ္ေနရာ - ပရမတ္၊ ပညတ္ေနရာ - ပညတ္၊ သူ႔ေနရာႏွင့္သူ သံုးသပ္ရသည္ကိုလည္း သိေစလို၏ ။

အရိယာဝိဇၨာႏွင့္ ေလာကီဝိဇၨာ အပ္ႏွင့္ခ်ည္ပမာ နွစ္ျဖာတြဲဖက္ သာသနာ႔အက်ိဳး လက္ဆက္ၾကရပါသည္ကိုလည္း သိေစလိုရင္းပင္ ျဖစ္ပါေခ်၏ ။

ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဂုဏ္သိကၡာကို အပုတ္ခ်ျခင္းကား မဟုတ္ပါၿပီ ။

သည္႔အတူ ေဝဘူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး သည္လည္း ေရႊဘို မဟာေအာင္ေျမ၌ သီတင္းသံုးစဥ္ ေရႊဘိုၿမိဳ႕ႀကီး မီးဟုန္းဟုန္းေတာက္၍ ေလာင္က်ြမ္းေတာ႔မည္႔ အေရးအခင္း ႀကိဳတင္ေတြ႔ျမင္ ေလရေသာအခါ ဝိဇၨာႀကီးမ်ား၏ ေလွ်ာက္ထား ေတာင္းပန္ခ်က္အရ...

" ေအးဗ်ာ႔...အိမ္တစ္အိမ္လွ်င္ (၉)လက္မ ပတ္လည္ရွိတဲ့ ေရကန္တစ္ကန္ တူးထားရမတဲ႔ဗ်ာ႔...(၉) လက္မ အေစာက္နက္တဲ့ ေရတြင္းတစ္တြင္းလည္း တူးထားၾကရမွာတဲ႔ဗ်ာ႔ "

ႏႈိးေဆာ္ေတာ္မူခဲ့ပါ၏ ။ ယံုသူမ်ား လိုက္နာ၏ ။ မီးလြတ္၏ ။ မယံုသူမ်ား - မလိုက္နာ ၊ မီးပါသြားဟူ၏ ။

တစ္ဖန္လည္း ငါတို႔ငယ္ငယ္တုန္းက ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး အင္ၾကင္းပင္၌ သီတင္းသံုးစဥ္ ဝိဇၨာႀကီးမ်ား၏ ေလွ်ာက္ထား ေတာင္းပန္ခ်က္အရပင္ ကေလးငယ္မ်ား ကပ္ေဘးဆိုက္ေတာ႔မည္ကို ျမင္ေတာ္မူသျဖင့္...

" ေအးဗ်ာ႔... (၁၀) ႏွစ္ေအာက္ ကေလးငယ္မ်ား ၄င္းတို႔၏ လက္တစ္ဆစ္ျဖင့္ တိုင္းတာျဖတ္ေတာက္ၿပီး ၄င္းတို႔ လည္ပင္းမွာ တမာသားေလးမ်ား ႀကိဳးႏွင့္ ဆြဲေပးထားၾကရမတဲ႔ဗ်ာ " ဟူ၍ ႏႈိးေဆာ္ေတာ္မူခဲ့ပါေသး၏ ။ ယံုသျဖင့္ အားလံုး လိုက္နာခဲ့ရဖူးၿပီ ။ အားလံုးပင္ ခ်မ္းသာရာ ရခဲ့ၾကဖူးေသာ သာဓကလည္း ရွိခဲ့ဖူးေသး၏။ ထိုႏွင့္ တစ္ဆက္တည္းမွာပင္...

အညာတမာ မာတာတာ
တမာခါးခါး ငါမစား

ဤအတိတ္တေဘာင္လည္း သူကလိုလို ငါကလိုလိုႏွင့္ လူတို႔အၾကား ေပၚထြက္လာေခ်ေတာ႔၏ ။

ရဟႏၱာတစ္ဆူ ျဖစ္ေတာ္မူပါေသာ ေက်းဇူးရွင္ ေဝဘူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ေလာကတၳစရိယေခၚေသာ သတၱဝါေဝေနယ်အက်ိဳး ေဆာင္ေတာ္မူခ်က္ကား သိသာထင္ရွား လြန္းစြာျဖင့္ပင္ ျပသေတာ္မူသြားခဲ့ပါေခ်၏ ။

ေက်ာက္ဆည္ ေဝဘူ၌ စည္ေတာ္ႀကီး စသည္မ်ား ခ်ိတ္ဆြဲ တီးခတ္ျပလ်က္ကလည္းေကာင္း အင္ၾကင္းပင္၌ ေန႔စဥ္ နံနက္တိုင္း တံမ်က္လွည္း ခတ္လ်က္ကလည္းေကာင္း ျပဳက်င္႔ေတာ္မူသြားပါ၏ ။

-- တံမ်က္လွည္းျခင္း၌ ေသနာသနဝတ္က သာမည ။

-- ေဝေနယ်တို႔ သြားလမ္း လာလမ္းသာေစသည္က အဓိကတည္း ။

သာသနာ႔အက်ိဳးေဆာင္ေတာ္မူခ်က္ မွာမူကား ေရႊဘိုေအာင္ေျမ၌ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို ဆင္ေပၚတင္၍ လွည္႔လည္လ်က္ကလည္းေကာင္း အင္ၾကင္းပင္၌ကား ညစဥ္ (၇) နာရီခန္႔ဝယ္ ရဟန္းေတာ္မ်ား အင္ၾကင္းပင္ ကမၼ႒ာန္းေက်ာင္းဝင္း ႀကီးကို ကားျဖင့္ ပတ္လွည္႔လ်က္က ပရိတ္ရြတ္ေစျခင္း ရွင္ဥပဂုတၱ ေဖာင္ေတာ္ ထားရွိေစျခင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း သိသာထင္ရွားစြာ ေဆာင္ျပေတာ္မူသြားခဲ့ပါေခ်၏ ။

အထူးမွာကား ေဝဘူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးႏွင့္ ေအာင္မင္းေခါင္ ၊
ေအာင္မင္းေခါင္ႀကီးႏွင့္ ေဝဘူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ၊
အရိယာႏွင့္ ဝိဇၨာ ႏွစ္လႊာတြဲ၍ သာသနာ႔ေအာင္ပြဲ ဆင္ႏြဲျခင္းပင္တည္း ။

ေဝဘူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကား ေက်ာက္ဆည္ ေဝဘူေခ်ာင္မွာ ။

ေအာင္မင္းေခါင္ႀကီးကား ပုပၸါးေတာင္ကလပ္မွာ ။

ႏွစ္စဥ္၏ သီတင္းက်ြတ္ေလတိုင္း ထိုေဝဘူေတာင္၌ ဆြမ္းကြမ္းေဝယ်ာဝစၥ ယူေနရေသာ ဒကာမႀကီးကို ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ပုပၸါး ေအာင္မင္းေခါင္ထံ ေစလႊတ္ၿမဲဆို၏ ။

" ႏို႔...ေမာင္ပဥၨင္းက ဘာမွာလိုက္ေသးတုန္းဗ်ာ႔..." ေရာက္မဆိုက္ ေအာင္မင္းေခါင္ႀကီး၏ ေမးစကား ။

" ႏို႔... ဒကာႀကီးက ဘာေလွ်ာက္ထားလိုက္သတုန္းဗ်ာ႔..." ေရာက္မဆိုက္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေမးစကား ။

ဤသည္ကိုေထာက္လွ်င္ -

ဘုရားၾကြရာ နတ္ေတြပါ ၊
ဝိဇၨာမလြတ္ ေနာက္လိုက္ဝတ္ ။ ၊

ဆိုေသာ စကားပမာ သာသနာ႔ အက်ိဳးသယ္ပိုးေလသူ အရိယာႀကီးမ်ား သီလဝႏၱ သမုတိႏြယ္မ်ား၏ ေနာက္ေတာ္ပါး၌လည္း ဝိဇၨာႀကီးမ်ားႏွင့္ သမာေဒဝ နတ္ေကာင္းနတ္ျမတ္မ်ား ထပ္ခ်ပ္မကြာ လိုက္ပါလ်က္က စရိယာ
သံုးပါး ၊ ဝိဇၨာသံုးပါး ၊ ဝိဇၨာရွစ္ပါး ၊ စရဏ တစ္ဆယ့္ငါးပါး ၊ ျဖည္႔က်င့္အားထားမည္မွာ မလြဲေခ်ၿပီ ။

အထက္ပါ အားလံုးတို႔မွာ ငါတို႔ေခတ္၌ ႀကံဳေတြ႔ ၾကားသိခဲ့ရေသာ သာသနာ႔ တံခြန္အထူႏွင့္ ဝိဇၨာအကူ အတူေပါင္းလ်က္က တစ္ေၾကာင္းတည္း ခရီးသြားၾကရပံု၏ သုတစကားမ်ားခ်ည္း ျဖစ္ပါေခ်၏ ။

ငါတို႔ မမွီလိုက္ရေသာ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ( အဘိဥာဥ္ရ အနာဂါမ္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီး ) လက္ထက္ေတာ္ ကာလတုန္းကလည္း တစ္ျပည္လံုး ကပ္ေရာဂါ က်သျဖင့္ မေနမနား ၾကြေရာက္ ကယ္မေတာ္မူရစဥ္ ျမဝတီၿမိဳ႕ အေရာက္ ဝိဖၨာက ကပ္ေက်ာ္အင္းကပ္လွဴသည္ကို လက္ခံရယူေတာ္မူျခင္း ။

ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ကိုယ္တိုင္ပင္လွ်င္ ျပည္ နိဗၺိႏၵဆရာေတာ္အား အင္းလက္ဖြဲ႔ ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူခဲ့ျခင္း ။

ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး သက္ေတာ္ရွည္ရွည္ျဖင့္ သာသနာျပဳႏိုင္ရန္ ဝိဇၨာမွ ျပာကပ္လွဴျခင္း ၊

လယ္တီဘိုးဘိုးႀကီး ေခၚ နတ္မင္းႀကီးကိုယ္တိုင္ အေစာင့္အေရွာက္မ်ား အကူအညီမ်ား ေပးရျခင္း ။

မ်ားသည္ သူ႔ဆိုင္ရာ စာမ်ား၌ မွတ္တမ္းမ်ား ပါရွိၿပီးသည္ကို သုတစကား ဖတ္ရႈ မွတ္သားခဲ့ရဖူးေသး၏ ။

ဤ၌ လယ္တီဆရာေတာ္က အင္းလက္ဖဲြ႔ ခ်ီးျမွင့္သည္ဆိုသျဖင့္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကိုယ္ေတာ္တိုင္ အင္းကစားျခင္း လက္ဖြဲ႔ စီရင္ျခင္းမ်ား ျပဳက်င့္ေတာ္မူေခ်သည္ဟူ၍ အယူအဆ မမွားေလလင့္ ။

စင္စစ္ အရိယာဝိဇၹာႀကီးမ်ား၌ ေလာကီ အသံုးအႏႈံး မဆိုထားဘိ ။ ေလာကီစကား တစ္လံုးမွ် ကိုေသာ္လည္း ႀကံစည္ျခင္း ႏႈတ္ဖြင့္ျခင္း အလ်ဥ္းမရွိ။ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ကား အဘယ္မွာ ဆိုစရာ ရွိပါေတာ့ မည္နည္း။

ဝိဇၨာသည္လည္းေကာင္း နတ္သည္လည္းေကာင္း စရိယာသံုးပါး တို႔ကို ျပဳက်င့္လိုရာ၌

-- မည္သူသည္ မည္မွ် သာသနာ႔အဖြင့္ တြန္းဖြင့္ႏိုင္ၿပီး ျဖစ္သနည္း။

-- မည္သူသည္ မည္မွ် သာသနာ႔ အပြင့္ တြန္းဖြင့္ေပးႏိုင္အား ေကာင္းသနည္း။

-- မည္သူ႔ထံမွာ ခ်ဥ္းကပ္၍ သာသနာ႔ ကိစၥ အားေပးရေသာ္ မည္မွ်ထြန္းေပါက္ႏိုင္သနည္း။

ထိုအခ်က္မ်ားကို ၄င္းတို႔၏ အဘိဥာဥ္ ကမၼဇိဒၶိမ်ားျဖင့္ တြက္ခ်က္ၾကည္႔ၿမဲျဖစ္၏။ အေျဖေတြ႔ေသာ္ ထိုပုဂၢိဳလ္ထံ ကပ္ခ်ဥ္း၍ ကူပံ့ရန္ အဆင္သင့္သာ ျဖစ္ေပလိမ္႔မည္။

ဤနည္းျဖင့္ပင္ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၌ အင္း စသည္႔ ေလာကီအသံုးအေဆာင္မ်ား အဆင္သင့္ ရွိျပီးသားကို ဥာဏ္မွီထားလွ်င္ အရိယာအင္းခ် မစြပ္စြဲမိ တန္ေလာက္ၿပီ။

ဤေနရာ၌ ေရးျပလိုခ်က္မွာ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ကမၻာကိုလွည္႔၍ သာသနာျပဳသည္ႏွင့္ အဘ၏ " ေအာင္ၿပီ " ေျပာသည္ကို ေပါင္းကူးေပးျခင္းပင္ ျဖစ္ပါ၏။
" ေညာင္ဦးက ကမ္းပါးၿပိဳ စမၸါနဂိုက ႏြားမႀကီးေပါင္က်ိဳး " စကားမ်ိဳး ထင္အံ့ စိုးသျဖင့္ ရွင္းျပျခင္းပင္။

သာသနာျပဳ ပုဂၢိဳလ္ အာဇာနည္တို႔၏ သာသနာ႔ကိစၥ ထြင္းသာေဖါက္သာ သြားသာလာသာ ဝင္သာထြက္သာေစရန္ ေရွ့ေျပး လမ္းခင္းေပးျခင္း၊ ေနာက္ကူတြန္းအား ပ့ံပိုးေပးျခင္း၊ အတူယဥ္တြဲ လ်က္က ေအာင္ပြဲဆင္ေစျခင္းမ်ားသည္ သာသနာဝင္ ဝိဇၨာတို႔၏ တာဝန္ပင္ ျဖစ္ေခ်၏။

-- တစ္ဘက္၏ မယံုစိတ္ကို ယံုစိတ္သို႔ ညႊတ္ေပးျခင္းမွာ ဝိဇၨာတာဝန္။

-- တစ္ဘက္၏ အယူသီးစိတ္ကို ေသြးတိတ္ေစျခင္း မွာလည္း ဝိဇၨာတာဝန္။

--ဤဘက္၏ အဝင္အထြက္ အခဲအခက္ကို ေခ်ာမြတ္ ေက်ညက္ေစျခင္းမွာလည္း ဝိဇၨာတာဝန္ပင္တည္း။

မျမင္ကြယ္ရာရွိ စိတ္တန္ခိုး စိတ္သတၱိ၏ စြမ္းပကားသည္ အတိုင္းအဆမရွိ တန္ခိုးအာနိသင္ အျပည္႔ရွိ၏။ ျမင္အပ္ရာရာရွိ ကိုယ္ႏႈတ္တို႔၏ သတၱိစြမ္းပကားမ်ားထက္ သာလြန္ ထိေရာက္လွပါသည္ကို ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ဥပါလိသုတ္၌ ေဟာၾကားထားသည္ မဟုတ္ပါေလာ။

-- သဒၶါအားသက္သက္၏ စိတ္စြမ္းအင္ထက္ သီလအားစင္ၾကယ္သူ၏
စိတ္စြမ္းအင္က ပိုလြန္၏။

-- သီလအားရွင္၏ စိတ္စြမ္းအင္မ်ားထက္ သမာဓိစြမ္းပကား ႀကီးမားသူက ပိုလြန္၏။

တစ္ဖန္ --

-- သာမာန္ သမာဓိစြမ္းအားရွင္ထက္ အပၸနာသမာဓိ စိတ္မကလက္ လြန္ၿငိမ္သက္သူ၏
စိတ္စြမ္းအင္မ်ားက အဆသာ၏။

တစ္ဖန္ --

-- ရိုးရိုး အပၸနာ သမာဓိရွင္ထက္ အဘိဥာဥ္သမာဓိရွင္၏ အလြန္သန္႕ျပန္႔ စင္ၾကယ္ေသာ
စိတ္စြမ္းအင္က အဆရာ ေထာင္လြန္ကာ ျမင့္ျမတ္၏။

ထိုအဘိဥာဥ္ စြမ္းအားရွင္၏ စိတ္ညြတ္ရာ အရာဌာနတိုင္းတို႔၌ ပညတ္သြားရာ ဓါတ္သက္ပါေစမႈကား ေျပာမကုန္ႀကံဳမွ သိမည္သာတည္း။

( ဘဝကႏၱာရ သေကၤတကထာ - မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ဆရာေတာ္ )