"" သူမ်ားအလွဴ မၾကည္ျဖဴ ၊ ထုိသူဆင္းရဲ ေရာက္ရၿမဲ ""
ဘုရားရွင္တုိင္း လက္ထက္ေတာ္တြင္ ဘုရားတစ္ဆူ တစ္ဆူ ပြင့္ေပၚေတာ္မူလွ်င္ တုဘက္မျမင္ မွတ္တမ္းတင္ေလာက္ေအာင္ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ႏုိင္ေသာ
အတုမရွိေသာ အလွဴႀကီး " အသဒိသ ဒါန " ဟူ၍ တစ္ႀကိမ္ တစ္ခါသာ ျဖစ္ေပၚေလ့ ရွိသည္ ။
ဗုဒၶဘုရားရွင္သာသနာတြင္ ယင္း " အသဒိသ ဒါန " အလွဴႀကီးကုိ ေကာသလမင္း နွင့္ ျပည္သူျပည္သားတုိ႔က ျဖစ္ေျမာက္ေစရန္ ဘုရင္ နွင့္ ျပည္သူမ်ား
တစ္ဘက္နွင့္ တစ္ဘက္ သူ႔ထက္ငါ မသာ,သာေအာင္ ပစၥည္းအား၊ ကုိယ္အား၊ ဥာဏ္အား ႀကီးမားစြာျဖင့္ အၿပိဳင္အဆုိင္ လွဴဒါန္းၾကေလသည္ ။
ထုိစဥ္ ေကာသလမင္းႀကီးဧ။္ ကဏွ အမတ္ႀကီးက " သူတုိ႔ အျပဳိင္အဆိုင္ ဂုဏ္ထူးရလုိ၍ လွဴဒါန္းေနၾကတာ ဘာကုသုိလ္ရမည္လဲ ၊ ဝတၲဳပစၥည္းမ်ား
ဆုံးရႈံးရုံမွ်သာ ျဖစ္ၾကၿပီး အကုန္လုံး အခ်ည္္းႏွီးမွ် ျဖစ္ၾကကုန္ရာဧ။္ " ဟု စိတ္ျပစ္မွားလွ်က္ ရွိေနဧ။္ ။
တစ္ျခားေသာ အမတ္ျဖစ္သည့္ ဇုဏွ အမတ္ႀကီးကမူကား " ေၾသာ္ - ဘုရားတစ္ဆူ တစ္ဆူ မွာ ႀကီးမားျမင့္ျမတ္ေသာ ဒါနႀကီးမ်ား တစ္လွဴသာ ျဖစ္ပြားႏုိင္သည့္
" အသဒိသ ဒါန " ႀကီးကုိ ကုိယ္အား၊ ဥာဏ္အား၊ ပစၥည္းအား တုိ႔ျဖင့္ မႏုိင္, ႏုိင္ေအာင္ ႀကံေဆာင္ျပဳလုပ္ အားထုတ္ႏုိင္ၾကပါေပတကား " ဟု အထူးသတိျပဳကာ
ဝမ္းေျမာက္ ဝမ္းသာ လ်က္ ရွိေနဧ။္ ။
ထုိေကာသလမင္းႀကီး အႏုိင္ရ၍ ယင္းဒါနႀကီးမ်ားဧ။္ အႏုေမာဒနာတရားကုိ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က တစ္ဂါထာမွ်သာ ေဟာၾကားေသာအခါ မင္းႀကီးက ဘုရားရွင္အား
" ဤမွ်ေလာက္ ႀကီးက်ယ္ေသာ ဒါနႀကီးျပဳပါလွ်က္ ဘယ့္အတြက္ေၾကာင့္ အႏုေမာဒနာတရား တစ္ဂါထာသာ ေဟာၾကားရပါသလဲဘုရား " ဟု ေလွ်ာက္ထားေသာအခါ
" အကယ္၍ ဤ အသဒိသ ဒါန အက်ဳိးႀကီးေၾကာင္းကုိ အက်ယ္ပြား၍ ငါဘုရား ေဟာၾကားလုိက္သည္ရွိေသာ္ ဤဒါနႀကီးကုိ ခ်ီးမြမ္းဝမ္းေျမာက္ေသာ ဇုဏွ အမတ္မူကား
ေသာတာပန္ ျဖစ္မည္ ရွိေသာ္လည္း ၊ ဤအလွဴႀကီးကုိ စိတ္ျပစ္မွား၍ ေနေသာ ကဏွ အမတ္ႀကီးသည္ကား ဦးေခါင္းရွစ္စိတ္ ကြဲ၍ တစ္ခါတည္း ေသသြားမည္ျဖစ္သည္ကုိ
ကရုဏာ ေရွ႕ထား၍ တစ္ဂါထာတည္းသာ ငါဘုရား ေဟာၾကားသည္ " ဟုအမိန္႔ရွိေသာအခါ ဒါနျပစ္မွားေသာ ကဏွ အမတ္ကုိ ရာထူးမွခ်ၿပီး ျပည္နွင္ဒဏ္ ေပးလုိက္ဧ။္ ။
ဒါနခ်ီးမြမ္းေသာ ဇုဏွ အမတ္ကုိမူကား ထုိဂါထာအဆုံး၌ ေသာတာပန္ျဖစ္ရုံသာမက ဤ အသဒိသ ဒါနႀကီးနွင့္အတူ ခုႏွစ္ရက္ လွဴေစၿပီး ရာထူး ဌာနႏၲရႀကီးမ်ားကုိ
တုိးတက္ ခံစားေစေလသည္ ။
ဤ သာဓက ဝတၲဳကုိ ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ကုသုိလ္ျပဳလုပ္ရာမွ အကုသုိလ္ကုိ ျဖစ္ေပၚေစႏုိင္ေၾကာင္း သတိထားၾကရေပမည္ ။
ထုိ႔ေၾကာင့္ မည္သူဧ။္ ၊ မည္သည့္အလွဴကုိ ၊ မည္သုိ႔ပင္ လွဴေစကာမူ စိတ္ေန ႏွလုံး ျဖဴစင္စြာျဖင့္ ေကာင္းခ်ီး အႏုေမာဒနာ သာဓုေခၚဆုိ၍ ဝမ္းေျမာက္ႏုိင္ၾကရမည္ ျဖစ္ေပသည္ ။
ေယာင္မွား၍ စိတ္မွ မျပစ္မွားမိေစရန္ အထူးေရွာင္ၾကဥ္အပ္ေပသည္ ။
အထူးအားျဖင့္ ကုသုိ္လ္ေၾကာင့္ အကုသုိလ္ ျဖစ္ေစေၾကာင္း ၊ ကုသုိလ္ေၾကာင့္ ကုသုိလ္ကုိ ထပ္မံျဖစ္ေစေၾကာင္း ၊ သႏၲာန္တူ အက်ဳိးေပးပုံကုိ ဓမၼပဒ ပါဠိေတာ္မွာ --
" ကုသုိလ္ျပဳမႈ ေလးမ်ဳိး " ႏွင့္ " အက်ဳိးျဖစ္ပြားပုံ ေလးမ်ဳိး " ကုိ ေဟာေတာ္မူေလသည္ ။
၁ ။ အခ်ဳိ႕သူတုိ႔သည္ မိမိသာ ေကာင္းမႈဒါနကုိျပဳ၍ သူတစ္ပါးကုိ မတိုက္တြန္း၊ ထုိသူတုိ႔သည္ ပစၥည္းဥစၥာသာမ်ား၍ သားသမီး၊ ေဆြမ်ဳိး၊ မိတ္ေဆြ စေသာ အၿခံအရံ မရွိျဖစ္ရဧ။္ ။
၂ ။ အခ်ဳိ႕သူတုိ႔သည္ သူတစ္ပါးကုိသာ ဒါနျပဳရန္ တုိက္တြန္းႏႈိးေဆာ္ ေဟာၾကားေဖၚရၿပီး မိမိမူကား ေကာင္းမႈဒါနကုိမျပဳ ၊ ထုိသူတုိ႔သည္ သားသမီး၊ ေဆြမ်ဳိး၊ မိတ္ေဆြ စေသာ
အၿခံအရံသာမ်ား၍ ပစၥည္း ဥစၥာ မရွိၾက ျဖစ္ရဧ။္ ။
၃ ။ အခ်ဳိ႕သူတုိ႔သည္ မိမိလည္း ေကာင္းမႈဒါနကုိမျပဳ ၊ သူတစ္ပါးကုိလည္း ျပဳရန္မတုိက္တြန္း ၊ ထုိသူတုိ႔သည္ သားသမီး၊ ေဆြမ်ဳိး၊ မိတ္ေဆြ စေသာ အၿခံအရံ နည္းပါးရုံမွ်မက
ဥစၥာပစၥည္းမ်ားပါ မရွိၾကၿပီး သူေတာင္းစားႀကီးမ်ားျဖစ္၍ အတိဒုကၡ ေရာက္ၾကရဧ။္ ။
၄ ။ အခ်ဳိ႕သူတုိ႔သည္ မိမိလည္း ေကာင္းမႈဒါနျပဳ၍ သူတစ္ပါးကုိလည္းျပဳရန္ တုိက္တြန္းၾကကုန္ဧ။္ ။ ထုိသူတုိ႔သည္ သားသမီး၊ ေဆြမ်ဳိး၊ မိတ္ေဆြ စေသာ အၿခံအရံလည္းမ်ား၍
ဥစၥာပစၥည္း ေပါမ်ားစြာ ရွိၾကကုန္ဧ။္ ။
ဟု ေလးဖို႔ ေလးဖုံ ျပဳ၍ ေဟာၾကားေတာ္မူေလသည္ ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အက်ဳိးမ်ားစြာရမည့္အလွဴမ်ဳိးကုိ လွဴဒါန္းႏုိင္ၾကရန္ တိုက္တြန္းႏႈိးေဆာ္လုိက္ရပါသည္ ။ ။