" အ သု ဘ ျမင္ က ၊ သံ ေဝ ဂ ၊ လွ်င္ စြာ ရ ေလ ဧ။္ "
အသုဘ ဟုဆုိလုိက္လွ်င္ လူတုိ႔သည္ လူေသအေလာင္းေကာင္ ဟူ၍သာ ထင္မွတ္ၾကဧ။္ ။
အသုဘ ဧ။္ အဓိပၸာယ္မွာ မတင့္တယ္ေသာ ၊ မႏွစ္ျမဳိ႕ဖြယ္ျဖစ္ေသာ ၊ ဟူ၍ ဖြင့္ဆုိပါသည္ ။
အသုဘ ကမၼ႒ာန္း ဆုိသည္မွာ မတင့္တယ္ေသာ အျခင္းအရာကုိ ဘာဝနာ အာရုံအျဖစ္ ရႈမွတ္ ပြားမ်ားျခင္းကုိ ဆုိသည္ ။
ဤတြင္ အေလာင္းေကာင္မွသာ မတင့္တယ္သည္မဟုတ္ ၊ မိမိဧ။္ သက္ရွိထင္ရွားရွိေသာ ခႏၶာကုိယ္ဧ။္ မတင့္တယ္မႈကုိ ကမၼ႒ာန္း အာရုံအျဖစ္
ရႈျမင္ပြားမ်ားတတ္ပါက ကမၼ႒ာန္းတရားကုိ အခ်ိန္နွင့္အမွ် ပြားမ်ားအားထုတ္ႏုိင္ေပသည္ ။ အက်ဳိးရရွိမႈမွာလည္း အထူးပင္ ေက်းဇူးမ်ားလွေပသည္ ။
ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိခႏၶာကုိယ္ဧ။္ မတင့္တယ္မႈတုိ႔ကုိ အစဥ္အၿမဲ ဆင္ျခင္ႏွလုံးသြင္းတတ္ဖုိ႔လုိေပသည္ ။
အ္ိမ္တစ္လုံးကုိ ဖ်က္၍ ပုံလုိက္သည္ရွိေသာ္ အမုိး ၊ အကာ ၊ အခင္း ၊ တုိင္ ဟူ၍သာ ရွိေတာ့သည္ ၊ ' အိမ္ ' ကား မရွိေတာ့ၿပီ ။ လွည္းယာဥ္ရထားကုိ
ဘီး ၊ ဝန္ရုိး ၊ ပန္းေတာင္း ၊ စည္းကုံး တုိ႔အား ခြဲျခားစုပုံလုိက္သည္ရွိေသာ္ ' လွည္းယာဥ္ ' ဟူေသာ ေဝါဟာရသည္ မရွိေတာ့ေခ် ။ ထုိ႔အတူ ' ငါ ' ဟု
ထင္ေနေသာ ခႏၶာကုိယ္ႀကီးကုိ ခြဲျခားစိတ္ျဖာ၍ စုပုံခ်ထားပါမူ ' ငါ ' ဟူေသာ ခႏၶာကုိယ္ႀကီး ေတြ႕ႏုိင္မည္ မဟုတ္ေပ ။ က်မ္းစာဧ။္ အလုိအရ ခႏၶာကုိယ္
အားခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာလုိက္ပါက အစုအပုံအျဖစ္ ၃၂-ပုံ(၃၂ပါး) ရွိသည္ , ၃၂- ေကာ႒ာသ ဟုလည္းေခၚဆုိၾကရသည္ ။ ယင္းတုိ႔မွာ :--
ဆံပင္ ၊ ေမႊးညႇင္း ၊ လက္သည္းေျခသည္း ၊ သြား ၊ အေရ ၊ အသား ၊ အေၾကာ ၊ အရုိး ၊ ရိုးတြင္းျခင္ဆီ ၊ အညႈိ႕ ၊ ႏွလုံး ၊ အသဲ ၊ အေျမႇး ၊ အဖ်ဥ္း ၊ အဆုတ္ ၊
အူမ ၊ အူသိမ္ ၊ အစာသစ္ ၊ အစာေဟာင္း ၊ ဦးေႏွာက္ ၊ သည္းေျခ ၊ သလိပ္ ၊ ျပည္ ၊ ေသြး ၊ ေခြၽး ၊ ဆီၾကည္ ၊ အဆီခဲ ၊ မ်က္ရည္ ၊ တံေတြး ၊ ႏွပ္ ၊ အေစး ၊
က်င္ငယ္ ဟူ၍ ျဖစ္သည္ ။
ဤသုိ႔ ခႏၶာကုိယ္ႀကီးကုိ ၃၂-ပုံ ခြဲျခမ္းလုိက္မည္ဆုိလွ်င္ ယခင္က တင့္တယ္သည္ဟု ထင္ေနေသာ ' ထင္မွားျမင္မွားေနမႈ ' ေပ်ာက္ကြယ္သြားရကာ ခႏၶာကုိယ္ႀကီးကုိ
စက္ဆုပ္႐ြံရွာဖြယ္အျဖစ္ မ်က္ဝါးထင္ထင္ ေတြ႕ျမင္လာရေပသည္ ။ ခႏၶာကုိယ္ကုိ ႏွစ္သက္တြယ္တာေနမႈ လည္း မရွိႏုိင္ေတာ့ေပ ။ ' ငါ ' ဟူေသာ အတၲအထင္မွားမႈ
' သကၠာယဒိ႒ိ ' လည္း ရွင္းသြားရေပသည္ ။ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါ ဆင္ျခင္ၾကည့္ရုံျဖင့္ေတာ့ ကြဲျပားျခားနားႏုိင္မည္ မဟုတ္ေပ ။ ဣေျႏၵရင့္သန္လာရန္လုိအပ္ေပသည္ ။
သုိ႔အတြက္ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ဆင္ျခင္ပြားမ်ားရမည္ ျဖစ္သည္ ။
ဤ ၃၂-ေကာ႒ာသတုိ႔တြင္ တစ္ခုေသာ ေကာ႒ာသသည္ က်န္ ၃၁ ပါးႏွင့္ မည္သုိ႔မွ် မေရာယွက္ ၊ အသိအမွတ္ မရွိသည္ကုိလည္း ဆင္ျခင္ရာဧ။္ ။ ဥပမာအားျဖင့္
ဆံပင္ေကာ႒ာသ သည္ ေခါင္းခံြအေရေကာ႒ာသ ေပၚတြင္ ရွိေသာ္လည္း တစ္ပါးႏွင့္ တစ္ပါး အသိအမွတ္ မျပဳၾကကုန္ ၊ ေတာင္ပုိ႔ေပၚရွိေသာ ျမက္သည္ ေတာင္ပုိ႔
ေပၚ၌ ငါေပါက္ေရာက္ေနဟု မသိသလုိ ၊ ေတာင္ပုိ႔သည္လည္း ငါ့အေပၚ ျမက္ေပါက္ေရာက္ေနသည္ဟု မသိသကဲ့သုိ႔တည္း ။ ဤသုိ႔လွ်င္ ၃၂ -ေကာ႒ာသတုိ႔သည္
အခ်င္းခ်င္း တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု အသိအမွတ္ မရွိၾကေခ် ။ ယင္းကဲ့သုိ႔ ဆက္စပ္ေရာယွက္ျခင္း မရွိသည္ကုိ ဆင္ျခင္ၿပီး ပုိင္းျခားေဝဖန္၍လည္း ရႈရမည္ျဖစ္သည္ ။
၃၂-ေကာ႒ာသလုံး အလြတ္ မရႈမွတ္ ႏုိင္ေသးလွ်င္ ၊ မိမိ၌ အထင္ကရျဖစ္ေသာ ေကာ႒ာသ ၅ ပါး၊ ၆ပါး မွ်ကုိ ခြဲျခားဆင္ျခင္ရႈပြားရမည္ျဖစ္သည္ ။ မိမိအျမင္၌ ထင္ရွားေသာ
ဆံပင္ ၊ အသား ၊ အေရ ၊ ေျခသည္းလက္သည္း ၊ သြား ၊ အရုိး စသည္တုိ႔ကုိ အဖန္ဖန္ ခြဲျခားဆင္ျခင္ရမည္ ၊ တစ္ခု တစ္ခုေသာ ေကာ႒ာသကုိ ဆင္ျခင္ရာ၌ စိတ္ထဲ ဥာဏ္ထဲ
တြင္ ထင္ထင္ရွားရွား ေပၚလြင္ေအာင္ အေသအခ်ာ စူးစုိက္၍ ဆင္ျခင္ ရႈမွတ္ရာဧ။္ ။ ယင္းေရွ႕ငါးပါးခန္႔ကုိ အျပန္ျပန္ ရႈမွတ္ႏုိင္ခဲ့သာ္ ေနာက္ထပ္တုိး၍ ေသြး ၊ ေခြၽး ၊ တံေတြး ၊
ႏွပ္ ၊ ျပည္ ၊ မ်က္ရည္ တုိ႔ကဲ့သုိ႔ ထြက္ေပၚလာေသာ ေကာ႒ာသတုိ႔ကုိ ေပါင္းစပ္ ရႈမွတ္ရေပမည္ ။ ေနာင္ေသာ္ မိမိမွန္းဆနိင္သမွ်ေသာ ေကာ႒ာသတုိ႔ကုိ စုေပါင္းရႈမွတ္လာရ
မည္ျဖစ္သည္ ။ ဤသုိ႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ အဖန္ဖန္ ဆင္ျခင္ပြားမ်ားလာႏုိင္ခဲ့ေသာ္ ခႏၶာကုိယ္ဧ။္ မတင့္တယ္ေသာ ၊ စက္ဆုပ္႐ြံရွာဖြယ္ အျဖစ္သည္လည္းေကာင္း ၊ ငါေကာင္ဟူေသာ
အယူလြဲမွားေနမႈ 'အတၲဒိ႒ိ' သည္လည္းေကာင္း ၊ မိမိဧ။္ ဥာဏ္တြင္ ရွင္းလင္းထင္ရွားစြာ ေတြ႕ျမင္လာရေပေတာ့သည္ ။
ေလ့က်င့္ခ်ိန္ ၾကာလာခဲ့သည္ရွိေသာ္ ၃၂- ေကာ႒ာသ တြင္ရွိသည္တုိ႔သည္ မိမိခႏၶာကုိယ္ေပၚသုိ႔ ရႈမွတ္လုိက္သည္ႏွင့္ တစ္ခုခ်င္း တစ္ခုခ်င္း ရွင္းရွင္း ေတြ႕လာရေတာ့သည္ ။
ထုိအခါ၌ မိမိဧ။္ ခႏၶာကုိယ္ႀကီး ဟူ၍လည္းေကာင္း ၊ ' ငါ ' ဟူေသာ အတၲအေနျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ၊ အသက္ရွိေသာ လူဟူ၍ေသာ္လည္းေကာင္း မျမင္ရေတာ့ဘဲ ၊ အေကာင္
အထည္ " သကၠာယဒိ႒ိ "တုိ႔ကြယ္ေပ်ာက္လ်က္ မတင့္တယ္ေသာ , မႏွစ္သက္ဖြယ္ အသုဘ အျဖစ္သာ ထင္လာျမင္လာေတာ့ေလသည္ ။
အစားအစာ စားရာတြင္ ထမင္း,အေဖ်ာ္ရည္ အစရွိသည္တုိ႔သည္ ေကာ႒ာသ အစုအတြင္းသုိ႔ ထည့္သြင္းေနရသည္ကဲ့သုိ႔ ေရွးရႈထင္လာရဧ။္ ။ အျခား အဝတ္အထည္ , အသုံးအေဆာင္
တုိ႔ကုိလည္း ဝက္ကလီစာ , ႏြားကလီစာ မ်ားထုပ္ပုိးထားေသာ ဖက္႐ြက္မ်ားကဲ့သုိ႔ပင္ မႏွစ္ျမဳိ႕ဖြယ္ အေနျဖင့္ ျမင္လာၿပီး လုိခ်င္တပ္မက္မႈ " တဏွာ " ပါးလ်ား၍ လာေပသည္ ။
ေထာင္လႊားေမာက္မာမႈ " မာန " လည္း အလ်င္းကင္းေပ်ာက္သြားရေတာ့ဧ။္ ။ ဤသုိ႔ " တဏွာ ၊ မာန ၊ ဒိ႒ိ " တုိ႔ ကုိ နည္းပါးလာရာမွ အရွင္းေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္အထိ
ခႏၶာကုိယ္ဧ။္ အသုဘအာရုံ(ေကာ႒ာသ) တုိ႔ကုိ အစဥ္အၿမဲ ဆင္ျခင္ ရႈမွတ္ ပြားမ်ားၾကရာဧ။္ ။
ဣေျႏၵတုိ႔ ရင့္သန္သည္ထက္ ရင့္သန္လာပါက မိမိခႏၶာသာမဟုတ္ အျခားေသာခႏၶာတုိ႔ကုိ ေတြ႕ျမင္ရသည့္အခါ အသုဘ မ်ားအျဖစ္သာ ေတြ႕ျမင္လာရေတာ့သည္ ။ ထုိအခါ မည္သူ႔ကုိမွ်
ခ်စ္ခင္စြဲလမ္းျခင္း " တဏွာ " မ်ား မျဖစ္လာေတာ့ ၊ မည္သူ႔အေပၚတြင္မွ ေမာက္မာေထာင္လႊားလုိေသာဆႏၵ " မာန "တုိ႔ မရွိေတာ့ ၊ ေယာက္်ား,မိန္းမဟူေသာ အယူမွား" သကၠာယဒိ႒ိ " တုိ႔
ေပ်ာက္ကြယ္ေလေတာ့သည္ ။ ထုိအခါ မိမိ သႏၲာန္မွာ ေလာဘ ၊ ေဒါသ ၊ ေမာဟ ၊ ဣႆာ ၊ မစၦရိယ စေသာ ကိေလသာတုိ႔ ခ်ဳပ္ၿငိမ္း၍ ေအးခ်မ္းသက္သာေသာ ခံစားမႈကုိ ရရွိလာေတာ့သည္ ။
ဤသုိ႔ အၿမဲတေစ ဆင္ျခင္ပြားမ်ား ေလ့က်င့္ရန္ ခဲယဥ္းသည္ ၊ ၾကာရွည္ရႈမွတ္ဖုိ႔ရန္ မျဖစ္ႏုိင္ဟု ထင္ျမင္မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ၊ အဖုိးတန္ေသာအရာသည္ လြယ္လြယ္ကူကူ ေပါေပါေလာေလာ
မရရွိႏုိင္ျခင္းကုိ အထူးသတိျပဳကာ လုံ႔လဝီရိယ စုိက္ထုတ္ၿပီး သတိဥာဏ္အား အထူးေဖၚေဆာင္ကာ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ အခ်ိန္ျပည့္ ေလ့က်င့္ပြားမ်ားအားထုတ္ ေနရမည္ ျဖစ္သည္ ။ ဤကဲ့သုိ႔
ျပဳက်င့္လုပ္ေဆာင္ႏုိင္မည္ဆုိပါက သံသရာအဆက္ဆက္မွ ျဖစ္တည္လာေသာ အကုသုိလ္တုိ႔ဧ။္ အက်ဳိးေပးမႈမွ ကင္းလြတ္ရမည္ျဖစ္ေပသည္ ။
ဝိပႆနာ လုပ္ငန္း ဆုိသည္မွာ မျပဳလုပ္ မက်င့္ႀကံမီသာ ပ်င္းစရာေကာင္းသည္ဟု ထင္ေသာ္လည္း တကယ္အားထုတ္ၾကည့္ေသာအခါ မည္သည့္အရာႏွင့္မွ် ႏႈိင္းယွဥ္မရေအာင္ ႏွစ္သက္
ေမြ႕ေလ်ာ္ဖြယ္ ေကာင္းသည္ကုိ ေတြ႕လာရမည္ျဖစ္သည္ ။ ဝိပႆနာ လုပ္ငန္းသည္ တုိးလွ်ဳိးေတာင္းပန္၍လည္းမရ ၊ တံစုိးလက္ေဆာင္ ေပး၍လည္း မရ ၊ မိမိကုိယ္စား အကူအညီ ေခၚယူ
၍လည္းမရ ေသာ ျမင့္ျမတ္ႀကီးက်ယ္သည့္ လုပ္ငန္းမြန္ ျဖစ္သည္ကုိ အထူးသတိခ်ပ္ကာ လုိလုိခ်င္ခ်င္ ယုံယုံၾကည္ၾကည္ ျဖင့္ ၾကဳိးစားအားထုတ္သင့္လွေပေတာ့သည္ ။ ။