** ေန႔စဥ္ ျပဳေနက် ' ကံ ' ႏွင့္ ေသခါနီး ျပဳႏုိင္ေသာ ' ကံ ' **
ေန႔စဥ္ျပဳေနက်ကံကုိ " အာစိဏၰကံ " ဟု ေခၚဆုိသည္ ၊ ေသခါနီး ျပဳႏုိင္ေသာကံကုိ " အာသႏၷကံ " ဟုေခၚဆုိရသည္ ။
ေဒသနာဥပမာတုိ႔တြင္ ေသခါနီးျပဳႏုိင္ေသာကံ(အာသႏၷကံ) ကုိ ႏြားအုိႀကီးျဖင့္ ဥပမာျပသည္ ၊ ၿခံထဲဝင္ရာ၌ ႏြားအုိႀကီးသည္ အားမရွိသျဖင့္ ေနာက္ဆုံးမွ ဝင္ႏုိင္၍
ၿခံတံခါးဝ၌ ေနရာရၿပီး ၿခံဖြင့္၍ ျပန္ထြက္ေသာ္ ပထမဦးစြာ ထြက္ခြင့္ရသကဲ့သုိ႔ ေသခါနီး၌ အားနည္းေသာ အာသႏၷကံသည္ ေနာက္ဘဝအတြက္ ခ်က္ခ်င္းအက်ဳိးေပးသည္ဟု
ေဖၚျပထားသည္ ။ ေသခါနီး စိတ္တြင္ထင္ဟပ္မႈက အေရးႀကီးသည္ဟု ဆုိပါသည္ ။
ဥပမာအားျဖင့္ အနွစ္ ၅၅ႏွစ္တုိင္တုိင္ သူ႔အသက္ကုိ သတ္လ်က္ အသက္ေမြးျမဴလာခဲ့ေသာ တမၺဒါ႒ိက အမည္ရွိ သူသတ္ေယာက္်ားသည္ ေသခါနီး၌ အရွင္သာရိပုတၲရာဧ။္
တရားေတာ္ကုိ နာၾကားရ၍ ဝိပႆနာဥာဏ္ကုိ ျဖစ္ေစၿပီးလွ်င္ ေသသည္ဧ။္ အျခားမဲ့၌ နတ္ျပည္သုိ႔ ေရာက္ရဧ။္ ဟု အဆုိရွိသည္ ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ငါသည္ ေသခါနီး၌ တရားေတာ္ကုိ
အာရုံျပဳ၍ေသမည္ ( ဝါ ) ငါသည္ေသခါနီး၌ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈတုိ႔ကုိ က်နစြာ ျပဳလုပ္ကာ ေသမည္ဟု ယူဆဖြယ္ရွိသည္ ။
သုိ႔ေသာ္ ယခုအခါ ေသခါနီးတြင္ တရားနာလုိသူ ၊ တရားနာၾကားႏုိင္သူ မည္မွ်ရွိပါသနည္း ၊ ေသခါနီးမွ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ ျပဳလုပ္သြားႏုိင္သူ မည္မွ်ရွိႏႈိင္ပါသနည္း ၊ မိမိသည္
မည္သည့္ေရာဂါႏွင့္ ၊ မည္သည့္အခ်ိန္ ၊ မည္သည့္ေနရာ၌ ေသမည္ကုိ အဘယ္သူသည္ သိႏုိင္ပါမည္နည္း ။ ရန္သူမ်ဳိးငါးပါးေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ၊ မေတာ္တဆေဘးတုိ႔ႏွင့္
ထိခုိက္မိ၍ေသာ္လည္းေကာင္း ရုတ္တရက္ေသျခင္းမ်ဳိးျဖင့္ မိမိရင္ဆုိင္ေသႏုိင္သည္ကုိ အဘယ္သူသိႏုိင္ပါမည္နည္း ။
သတၲဝါတုိ႔ဧ။္ ေသျခင္း၌ မသိႏုိင္ေသာေသျခင္း ၅-ပါးရွိသည္ ။ ၁ ။ အသက္အတုိအရွည္ ။ ၂ ။ မည္သည့္ေရာဂါ ။ ၃ ။ ေသမည့္ေန႔ရက္အခ်ိန္ ။ ၄ ။ ေသမည့္ေနရာ ။
၅ ။ လားေရာက္ရမည့္ဂတိ(ဘဝ) တုိ႔ျဖစ္သည္ ။ ထုိသုိ႔ မသိႏုိင္၍ ငါေသခါနီးတြင္ တရားနာလုိက္မည္ ၊ ကုသုိလ္လုပ္လုိက္မည္ ဆုိသည္တုိ႔မွာ အားကုိးေလာက္ဖြယ္ မရွိပါေခ် ။
ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ ျပဳေနသူပင္လွ်င္ ေသခါနီး၌ လြဲမွားေသာ အစြဲ ျဖစ္ေပၚႏုိင္သျဖင့္ လားရာဂတိ (ေနာက္ဘဝ) တြင္ အပါယ္သုိ႔ က်ေရာက္ႏုိင္ေသးဧ။္ ။
ဥပမာေသာ္ - ရဟန္းသီလ ျဖည့္က်င့္ေနၿပီး ရဟန္းတရားအားထုတ္ေနေသာ ' တိႆမေထရ္ ' သည္ ရရွိေသာ သကၤန္းကုိ လြန္စြာစြဲလမ္း တပ္ႏွစ္သက္သည့္အတြက္ ျပန္လြန္ေတာ္
မူသည္တြင္ ထုိသကၤန္း၌ပင္ သန္းသတၱဝါ ျဖစ္ရေသးဧ။္ ။ သန္းငယ္က ' ငါ့သကၤန္း , ငါ့သကၤန္း ' ဟု ျမည္တမ္းေနသည္ကုိ ဘုရားရွင္ ၾကားသိရ၍ ရဟန္းတုိ႔အား ' တိႆမေထရ္ဧ။္
သကၤန္းကုိ ခြဲေဝကာ မယူၾကလင့္ဦး ' ဟူ၍ မိန္႔ေတာ္မူရေသးဧ။္ ။
ကႆပ ဘုရားရွင္ လက္ထက္၌ ရဟန္းတရားကုိ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ေသာင္းတုိင္တုိင္ အားထုတ္လာခဲ့ေသာ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးသည္ ေလွစီးရာ၌ ေလွမသြားမီ ကမ္းနားရွိ သမန္းျမက္ပင္ကုိ
ကုိင္ေနစဥ္ ေလွေလွာ္လုိက္သျဖင့္ သမန္းျမက္ပင္ ျပတ္ပါသြားဧ။္ ။ ထုိရဟန္း ျပန္လြန္ေတာ္မူကာနီးတြင္ ဤအေၾကာင္းကုိ စဥ္းစားမိကာ ဝိနည္းႏွင့္မလြတ္ကင္းဟု သံသယ(ကုကၠဳစၥ)
ျဖစ္ၿပီး စုေတသည္ရွိေသာ္ ထုိအစြဲေၾကာင့္ ဧရကပတၲ နဂါးႀကီး သြား၍ ျဖစ္ရွာဧ။္ ။ ထုိနည္းတူ မိလႅကာမိဖုရား ၊ အေသာကမင္းႀကီး တုိ႔သည္လည္း သာဓကမ်ား ရွိေပေသးသည္ ။
အမ်ားအားျဖင့္ လူတုိ႔ေသခါနီးတြင္ သားသမီး ၊ ဇနီးခင္ပြန္းတုိ႔အတြက္ ပူပန္တတ္ဧ။္ ၊ ဥစၥာစီးပြားအတြက္ ပူပန္တတ္ဧ။္ ၊ မိမိဧ။္ အသက္ရွင္ေရးအတြက္ လြန္စြာစုိးရိမ္ ပူပန္တတ္ၾကဧ။္ ။
ထုိအခါ ထုိသူ၌ မည္သည့္စိတ္ ျဖစ္ေပၚ လာပါမည္နည္း ၊ အကုသုိလ္စိတ္တုိ႔သာ ျဖစ္ေပၚဖြယ္ ရွိေတာ့သည္ ။ မိမိျပဳခဲ့ေသာ ကုသုိလ္အေၾကာင္းကုိ ဆင္ျခင္ႏုိင္စြမ္း ရွိႏုိင္ပါမည္ေလာ ။
ေရာဂါေဝဒနာကလည္း ဖိစီးႏွိပ္စက္ေနသည္အတြက္ ေလ့က်င့္မႈ မရွိခဲ့လွ်င္ မည္သုိ႔မွ် သတိဥာဏ္စြမ္း ျဖစ္ေပၚႏုိင္မည္ မဟုတ္ပါေခ် ။ ေန႔စဥ္ ျပဳေနက်ကံ (အာစိဏၰကံ) ကုိ အၿမဲတေစ
ကုသုိလ္အမႈ၌ ျဖစ္တည္ေနရန္ ႏွင့္ အစြဲစိတ္မ်ား ဖယ္ထုတ္ႏုိင္ရန္ ေလ့က်င့္အားထုတ္ထားႏုိင္မွသာလွ်င္ ကုသုိလ္စိတ္တုိ႔ ျဖစ္ေပၚႏုိင္ေပမည္။
လူတုိင္းလူတုိင္းသည္ ယခု ငါေသလွ်င္ အဘယ္ဘုံသုိ႔ ေရာက္မည္နည္း ဟု ေန႔စဥ္ စစ္ေဆးေနအပ္ေပသည္ ။ ဘုရားရွင္ဧ။္ တရားေတာ္ (ကာဏကစၦပသုတ္ ၊ နခသီခသုတ္) တုိ႔၌
ေျမာက္ျမားစြာေသာ လူတုိ႔သည္ အပါယ္ေလးဘုံသုိ႔သာ အျဖစ္မ်ားၾကၿပီး ၊ ေကာင္းေသာသုဂတိဘုံသုိ႔ ေရာက္ၾကသူတုိ႔မွာ အလြန္႔အလြန္ နည္းပါးေၾကာင္း မိန္႔ဆုိထားပါသည္ ။
အမွန္အားျဖင့္ ေလာကလူတုိ႔သည္ ဒုစရုိက္တရား ၁၀-ပါးကုိ မက်ဴးလြန္ရန္ ေစာင့္ထိန္းႏုိင္ျခင္း မရွိသည္က မ်ားျပားလ်က္ရွိသည္ ။ ယင္း ဒုစရုိက္ ၁၀-ပါးမွာ :--
၁ ။ အသက္သတ္ျခင္း (ပါဏာတိပါတ)။ ၂ ။ ခုိးယူျခင္း (အဒိႏၷာဒါနာ) ။ ၃ ။ သူ႔သားမယားျပစ္မွားျခင္း (ကာေမသုမိစၦာ) ။ ၄ ။ လိမ္ေျပာျခင္း (မုသဝါဒ) ။ ၅ ။ ဂုံးေခ်ာျခင္း(ပိသုဏဝါစာ)
၆ ။ ၾကမ္းတမ္းေသာစကား (ဖရုႆဝါစာ) ။ ၇ ။ အက်ဳိးမရွိ သိမ္ဖ်င္းေသာစကား (ပိသုဏဝါစာ) ။ ၈ ။ သူ႔ဥစၥာကုိ ကုိယ့္ဥစၥာအျဖစ္ အလုိရွိျခင္း (အဘိဇၥ်ာ) ။ ၉ ။ သူတစ္ပါးပ်က္စီးေစလုိျခင္း
(ဗ်ာပါဒ) ။ ၁၀ ။ အယူလြဲျခင္း (မိစၦာဒိ႒ိ) စသည္တုိ႔ျဖစ္သည္ ။
ဤဆယ္ပါးတြင္ ပထမ သုံးပါးသည္ ' ကာယကံ ' ၊ ဒုတိယ ေလးပါးသည္ ' ဝစီကံ ' ၊ ေနာက္ဆုံး သုံးပါးသည္ ' မေနာကံ ' မ်ားျဖစ္ၾကသည္ ။ ဒုစရုိက္ဆယ္ပါးသည္ မေကာင္းေသာကံမ်ားကုိ ျဖစ္ေစသည္ ။
ေန႔စဥ္ေန႔တုိင္း အိပ္ရာဝင္ေသာအခါ ထုိဒုစရုိက္ဆယ္ပါး(ကံသုံးပါး) ႏွင့္ ခ်င့္တြက္၍ ငါသည္ ကုသုိလ္စိတ္ မ်ားသေလာ ၊ အကုသုိလ္စိတ္ မ်ားသေလာ ဟု စစ္ေဆးၾကည့္လွ်င္ မိမိမည္မွ် က်ဴးလြန္ေနသည္ကုိ
ေတြ႕ရွိႏုိင္ေပသည္ ။ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ထုိဒုစရုိက္ကံေတြကုိ မိမိသႏၲာန္၌ မျဖစ္ေပၚရန္ ၾကဳိးစားက်င့္ႀကံ ေနထုိင္ျခင္း ( အာစိဏၰကံ ) ကုိ အားေကာင္းေနေစရန္ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ပါက ေသခါနီး(အာသႏၷကံ)၌
အကုသုိလ္ကံတုိ႔ ျဖစ္ေပၚရန္ အခြင့္မသာ ရွိလိမ့္မည္ ျဖစ္သည္ ။
မိမိစိတ္ကုိ ကုသုိလ္စိတ္ ျဖစ္ေပၚေနေစရန္ ေသခါနီးမွ က်င့္၍ မရႏုိင္ေပ ။ ေသခါနီးျဖစ္ေသာ မိမိစိတ္၌ အမွန္တကယ္ အေသအခ်ာ အကုသုိလ္ကံကုိ ဖယ္ထုတ္ႏုိင္သည္မွာ ဘာဝနာတရားသာလွ်င္ျဖစ္သည္ ။
သမထဘာဝနာ, ဝိပႆနာဘာဝနာတုိ႔ကုိ အာစိဏၰကံ ျဖစ္ေနေစရန္ ယခုက်န္းမာေနစဥ္ , သတိ - ဝီရိယ စုိက္ထုတ္ႏုိင္စဥ္ အခါကတည္းက အၿမဲတေစ ႏွလုံသြင္းေလ့က်င့္ေနပါမွ ေသခါနီး အာသႏၷကံအတြက္
ကုသုိလ္ကံမ်ား ျဖစ္ေပၚႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္ ။
ထုိဘာဝနာတရားမ်ားကုိ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ေလ့က်င့္ထားသူသည္ ဘာဝနာကုိ ႏုိင္နင္းထားေသာေၾကာင့္ အလုိရွိလွ်င္ ခ်က္ခ်င္းပင္ မိမိစိတ္ကုိ လုိရာအာရုံသုိ႔ တည္ထားရႈမွတ္ႏုိင္ေလသည္ ။ သုိ႔အတြက္
အသက္ရွင္စဥ္ ကာလတြင္လည္း အကုသုိလ္စိတ္ျဖစ္လာလွ်င္ ခ်က္ခ်င္းပင္ ကုသုိလ္စိတ္သုိ႔ တစ္ခဏအတြင္း ေျပာင္းေရႊ႕ႏုိင္သျဖင့္ မေသမီတြင္လည္း မ်ားစြာ အက်ဳိးရွိေလသည္ ။
ေသခါနီးသည့္အခါ လူတုိင္းခံစားရေသာ ဆင္းရဲေဝဒနာ အႀကီး အငယ္ ဟူသမွ်ကုိ အလ်င္းေက်ာ္လႊား ရႈမွတ္ႏုိင္၍ ေအးခ်မ္းသက္သာစြာ ၊ ေၾကာက္႐ြံ႕နာက်င္မႈကင္းစြာ ၊ ေလာဘ, ေဒါသ, ေမာဟ ကိေလသာ
အကုသုိလ္ကံေတြကုိ ဖယ္ထုတ္ကာ ၿငိမ္သက္စြာ ဘဝကူးႏုိင္ၿပီး ေကာင္းေသာ လားရာ သုဂတိဘဝသုိ႔ ေရာက္ရွိႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္ ။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ယခုဘဝတြင္လည္း စိတ္ခ်မ္းသာစြာ ေနရၿပီး ၊ ေနာက္ဘဝ လားရာဂတိကုိ ေကာင္းမြန္စြာ အလုိရွိေသာသူသည္ သမထ , ဝိပႆနာ ဘာဝနာမွတစ္ပါး ကုိးကြယ္ရာ မရွိေတာ့ ဆုိသည္ကုိ
လုံးဝဥႆုံ ယုံၾကည္စိတ္ခ်စြာျဖင့္ ၾကဳိးစားေလ့လာ ပြားမ်ားအားထုတ္ သင့္လွေပေတာ့သည္ ။ ။